arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

هجوم معترضانِ خشونت علیه زنان به فرش قرمز کن / دومین حضور اعتراضی با طومار و دود سیاه

۱۲ زن از اعضای گروه فمینیستی Les Colleuses با در دست گرفتن بنری، که روی آن نام ۱۲۹ زن کشته‌شده‌ در فرانسه از آخرین باری که جشنواره فیلم کن برگزار شد، نوشته شده بود، با هجوم به فرش قرمز در اولین نمایش فیلمی درباره خشونت علیه زنان، برای دومین بار از زمانی که جشنواره شروع به کار کرده، دست به اعتراض زدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: اعضای یک جنبش حقوق زنان مراسم فرش قرمز جشنواره فیلم کن در فرانسه را به هم ریختند.

به گزارش گاردین، ۱۲ زن از اعضای گروه فمینیستی Les Colleuses با در دست گرفتن بنری، که روی آن نام ۱۲۹ زن کشته‌شده‌ در فرانسه از آخرین باری که جشنواره فیلم کن برگزار شد، نوشته شده بود، با هجوم به فرش قرمز در اولین نمایش فیلمی درباره خشونت علیه زنان، برای دومین بار از زمانی که جشنواره شروع به کار کرده، دست به اعتراض زدند.

این گروه که لباس سیاه پوشیده بودند، با ایستادن روی پله‌های مقابل کاخ جشنواره‌، نارنجک‌های دودی سیاه پرتاب کردند.

در حالی که مردم از آنها عکس و فیلم می‌گرفتند، نیروهای امنیتی تلاشی برای توقف اعتراض نکردند. ریموند دپاردون مستندساز فرانسوی برنده جایزه هم از کسانی بود که از آنها عکس گرفت.

روز جمعه نیز یک معترض به فرش قرمز قبل از اکران فیلم «سه هزار سال حسرت» جورج میلر با هجوم به فرش قرمز کن علیه خشونت جنسی در اوکراین اعتراض کرد. این زن بخشی از گروه فرانسوی Scum است که خود را «فعالان فمینیست رادیکال» توصیف می‌کنند.

هجوم معترضانِ خشونت علیه زنان به فرش قرمز کن /  دومین حضور اعتراضی با طومار و دود سیاه

چهار سال پیش ده‌ها بازیگر زن به تبعیض جنسیتی در صنعت سینما اعتراض کردند.

جشنواره فیلم کن که یکی از رویدادهای اصلی در تقویم سینمایی است، تا ۲۸ می ادامه دارد و اولین جشنواره‌ای است که پس از شروع همه‌گیری کووید-۱۹ به ظرفیت کامل تماشاگران بازگشته است.

نظرات بینندگان