arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

گوترش: جهان امروز با تهدید یک جنگ سرد جدید روبرو است

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که اکنون جهان با تهدید وقوع یک جنگ سرد جدید روبرو است. گوترش افزود: از خاورمیانه تا تهدید جنگ سرد جدید با سایه شدید هسته‌ای، تا تروریسم و ‌جنگ فرقه‌ای در کشورهایی که ریشه در نارضایتی‌های دیرینه دارند، تا چالش ملی‌گرایی تندرو، هر کدام از این چالش‌ها نشانه‌ای از آن بوده که جهان ما دچار شکاف عمیقی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که اکنون جهان با تهدید وقوع یک جنگ سرد جدید روبرو است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری تاس، "آنتونونیو گوترش" طی سخنرانی در دانشگاه "ستون هال" در نیوجرسی عنوان کرد: جهان با تهدید یک جنگ سرد جدید "با سایه اقدام هسته ای" و موجی از ملی‌گرایی افراطی مواجه است.

گوترش افزود: از خاورمیانه تا تهدید جنگ سرد جدید با سایه شدید هسته‌ای، تا تروریسم و ‌جنگ فرقه‌ای در کشورهایی که ریشه در نارضایتی‌های دیرینه دارند، تا چالش ملی‌گرایی تندرو، هر کدام از این چالش‌ها نشانه‌ای از آن بوده که جهان ما دچار شکاف عمیقی شده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه به دیگر تهدیدهایی که جامعه جهانی کنونی با آن روبرو است، اشاره کرد و گفت: تغییرات آب و هوایی، افزایش نابرابری‌های اجتماعی و گسترش گرسنگی و بیمار از جمله این چالش ها در جهان می باشند.

گوترش خطاب به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گفت وارد یک دنیای پرخطری خواهند شد، تصریح کرد: ما با حجمی از مناقشه‌ها و اختلافات در دنیا روبرو هستیم که دهه‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

این مقام ارشد سازمان ملل در سخنرانی خود توجه ویژه‌ای به مناقشه در اوکراین داشت و گفت که این مناقشه در حال ایجاد رنج بسیار برای بشر و نابودی و مرگ ومیر است.

نظرات بینندگان