arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

توصیه‌هایی برای رانندگی در شرایط گرد و خاک

به‌دنبال بروز پدیده گرد و خاک در برخی از نقاط کشور، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه‌هایی را در خصوص رانندگی ایمن در این شرایط ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا :به‌دنبال بروز پدیده گرد و خاک در برخی از نقاط کشور، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه‌هایی را در خصوص رانندگی ایمن در این شرایط ارائه کرد.

سرهنگ احمد شیرانی   با اشاره به بروز پدیده گرد و خاک در برخی از نقاط کشور گفت: گرد و خاک میدان دید رانندگان را بسیار کاهش می‌دهد و از این رو لازم است رانندگان در این شرایط، دقت و توجه بیشتری به مسیر مقابل خود داشته باشند و زمان بیشتری را نیز برای رسیدن به مقصد خود در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در این شرایط ممکن است افق دید کاهش پیدا کند، لازم است رانندگان توجه داشته باشند که حتما با سرعت مطمئنه، یعنی سرعتی که در آن امکان کنترل وسیله نقلیه به راحتی وجود دارد، رانندگی کنند. همچنین در صورت افزایش شدت غبار و ایجاد شرایطی مانند مه حتما باید چراغ‌های خودرو را حتی در طول روز روشن کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه لازم است فاصله طولی با خودروی مقابل نیز حفظ و از تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز نیز در این شرایط پرهیز شود، اظهارکرد:‌ در صورتی که راننده‌ای در شرایط گرد و خاک قصد توقف در مسیر را داشته باشد حتما باید توجه کند که خودرو را به طور کامل از سطح جاده خارج کرده و در محل‌های مجاز توقف خودرو در حاشیه راه‌ها متوقف شود.

شیرانی با بیان اینکه تمیز کردن شیشه‌های خوردرو در روزهای خاکی بسیار مهم و ضروری است، اظهارکرد: ممکن است گاهی در شرایط گردوغبار خوانایی تابلوهای راهنما و چراغ‌ها نیز دشوار شود، از این رو لازم است رانندگان دقت بیشتری داشته باشند و اگر مسیری را هم اشتباه رفتند از حرکت با دنده عقب در مسیرهای اصلی و بزرگراه‌ها پرهیز کنند.

 

وی همچنین از رانندگان و افرادی که قصد سفر در این شرایط را دارند خواست که پیش از آغاز مسافرت، حتما از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها با خبر شده و سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده، مناسب‌ترین مسیر و زمان را برای حرکت انتخاب کنند.

نظرات بینندگان