arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

آخرین جزئیات امدادرسانی در متروپل/ ۵۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر درجست‌وجوی مفقودان سانحه

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۵۲ تیم عملیاتی این جمعیت شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر تخصصی با به‌کارگیری تجهیزات لازم در عملیات متروپل مشارکت دارند و این عملیات تا یافتن آخرین فرد مفقودشده ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۵۲ تیم عملیاتی این جمعیت شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر تخصصی با به‌کارگیری تجهیزات لازم در عملیات متروپل مشارکت دارند و این عملیات تا یافتن آخرین فرد مفقودشده ادامه خواهد یافت.

به گزارش هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در تشریح آخرین گزارش امدادرسانی در عملیات ریزش ساختمان متروپل گفت: روز دوشنبه دوم خردادماه و پس از دریافت گزارش ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل، تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر از شعبه آبادان به محل، اعزام و با توجه به شدت حادثه به ۲ فروند بالگرد برای انتقال احتمالی مصدومان، اعلام آماده باش شد. بلافاصله پس از ارزیابی حادثه نیز تیم های واکنش سریع و سگ های زنده یاب هلال‌احمر به محل حادثه اعزام و خودروی ارتباطات رادیویی هلال‌احمر هم برای پوشش ارتباطی در منطقه مستقر شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: در حال حاضر ۵۲ تیم عملیاتی شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در عملیات امدادی ساختمان متروپل مشارکت دارند. همچنین ۴۶ خودروی عملیاتی شامل ۳۸ دستگاه خودرو از خوزستان و ۸ دستگاه از استان های معین (۹ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودرو نجات، ۲۱ دستگاه خودرو پشتیبانی، ۲ دستگاه خودرو ارتباطات، یک دستگاه خودرو فرماندهی، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ...) در این عملیات به‌کارگیری شده است.

کولیوند گفت: تاکنون (ساعت ۱۴ امروز؛ پنجم خردادماه)، ۵۶ نفر در متروپل دچار حادثه شده‌اند که بنابر گزارش سازمان اورژانس کشور، ۳۷ نفر مصدوم شده و براساس گزارش وزارت کشور، ۱۹ نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

وی از نجات هفت نفر از زیر آوار توسط سگ‌های آنست (جست‌وجو و نجات) و دستگاه های الکترونیکی زنده یاب خبر داد و با اشاره به اینکه سگ‌های جست‌وجوگر هلال‌احمر پس از مدتی از انجام عملیات نیاز به جایگزین دارند، اظهار کرد: امروز تیم های سگ های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر از استان های فارس، اصفهان و کرمانشاه در محل حادثه حاضر شده‌اند و برای جایگزینی نیروهای امدادی و به کارگیری نیروهای تازه نفس نیز، تیم های تخصصی جست‌وجو در آوار از استان های کرمان و ایلام به آبادان رسیده‌اند.

به‌کارگیری ۶۰ دستگاه تجهیزات ارتباط بی‌سیم

رئیس جمعیت هلال‌احمر تجهیزات به‌کار گرفته شده در این عملیات را شامل بیل مکانیکی و تجهیزات آوار برداری و همچنین ست های هیدرولیک و تجهیزات بتن‌بر برای سرعت بخشی به عملیات آواربرداری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، پوشش ارتباطات رادیویی با اعزام کارشناسان تخصصی هلال‌احمر از استان های بوشهر، لرستان و ایلام به همراه ۶۰ دستگاه تجهیزات ارتباط رادیویی بی‌سیم دستی و خودروی ارتباطات سیار در محل حادثه انجام شده است.

فعال شدن تیم‌های سحر و بازپیوند خانواده

کولیوند با اشاره به اینکه تیم RDH هلال احمر خوزستان نیز جهت پشتیبانی از حوزه درمان و اورژانس امروز در منطقه فعال شده، افزود: تیم های بازپیوند خانواده برای حمایت از خانواده مفقودین و تیم های سحر (ساماندهی حمایت‌های روانی) هم برای ارائه حمایت های روانی و اجتماعی به خانواده های آسیب دیدگان در محل حادثه حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: عملیات آوار برداری و جست‌وجوی مفقودین زیر آوار ادامه دارد.

نظرات بینندگان