arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

دو خرس قهوه‌ای دیگر بر اثر تصادف و شکار در استان فارس تلف شدند

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس کفت : لاشه یک فرد خرس قهوه ای حدودا ۱/۵ ساله در جاده شیراز- اصفهان و حوالی سیوند که در اثر برخورد با خودروها کشته شده بود توسط ماموران محیط زیست مرودشت یافت شد، یک خرس هم بر اثر شکار در اقلید تلف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس کفت : لاشه یک فرد خرس قهوه ای حدودا ۱/۵ ساله در جاده شیراز- اصفهان و حوالی سیوند که در اثر برخورد با خودروها کشته شده بود توسط ماموران محیط زیست مرودشت یافت شد، یک خرس هم بر اثر شکار در اقلید تلف شده است.

لیلا جولایی روز پنجشنبه با بیان اینکه لاشه خرس دوم نیز که بالغ بوده در حوالی روستای بکان واقع در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی به اداره حفاظت محیط زیست اقلید گزارش شداذعان داشت: پس از حضور ماموران در محل ، شکار غیر مجاز این خرس تایید و پرونده به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارجاع شد.

جولایی خاطر نشان کرد: خشکسالی، تخریب زیستگاه، برداشت از محصولات جنگلی و آتش سوزی ها از جمله عوامل گدار خرس ها و عبور از خط آهن و جاده ها و نزدیک شدن به مناطق مسکونی است و این عامل ایجاد تعارضات و یا برخورد با وسائط نقلیه است و می تواند باعث تهدید جمعیت خرس شود.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۵۰ کیلومتری و مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارند.

نظرات بینندگان