arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

شناسایی نزدیک به ۲۰ مورد جدید آبله میمون در آمریکای شمالی

درحالیکه روند افزایشی شیوع آبله میمون در کشور‌های جهان ادامه دارد، ایالات متحده آمریکا و کانادا ۲۰ مورد ابتلای جدید به این ویروس را تایید کردند. کانادا روز پنجشنبه ۱۰ مورد جدید آبله میمون را شناسایی کرد درحالیکه آمریکا نیز در ۷ ایالت خود ۹ مورد جدید را تایید کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: درحالیکه روند افزایشی شیوع آبله میمون در کشورهای جهان ادامه دارد، ایالات متحده آمریکا و کانادا ۲۰ مورد ابتلای جدید به این ویروس را تایید کردند.

کانادا روز پنجشنبه ۱۰ مورد جدید آبله میمون را شناسایی کرد درحالیکه آمریکا نیز در ۷ ایالت خود ۹ مورد جدید را تایید کرده است. سازمان جهانی بهداشت تا کنون حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این ویروس که به تازگی به صورت جهانی شیوع یافته را ثبت کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد که موارد ابتلا در ماساچوست، فلوریدا، یوتا، واشنگتن، کالیفرنیا، ویرجینیا و نیویورک شناسایی شده اند. آژانس بهداشت عمومی کانادا نیز ضمن اعلام ۱۰ مورد جدید ابتلا به آبله میمون، مجموع مبتلایان به این ویروس که از آفریقا نشات گرفته را ۲۶ مورد اعلام کرد.

استان کبک در کانادا به تنهایی ۲۵ مورد را گزارش کرده و از چهارشنبه تا کنون ۹ مورد افزایش داشته است.

آبله میمون که عموما در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا رخ می دهد، اولین بار در سال ۱۹۵۸ (۳۷-۱۳۳۶) در میمون های در قفس حبس شده، مشاهده گردید و یک دهه پس از آن در سال ۱۹۷۰ (۴۹-۱۳۴۸) اولین مورد انسانی ثبت شد.

از آن زمان مواردی به صورت پراکنده در ۱۱ کشور آفریقایی گزارش شده است. نیجریه در سال ۲۰۱۷ با ۱۷۲ مورد مشکوک و ۶۱ مورد تایید شده، گسترده ترین سطح شیوع را تجربه کرد که سه چهارم موارد ابتلا ، مردان ۲۱ تا ۴۰ ساله بودند.

از نظر تاریخی مواردی که خارج از آفریقا مشاهده شده، به ندرت رایج بوده و معمولا ناشی از سفرهای بین المللی یا حیوانات وارداتی بوده است. موارد قبلی در اسرائیل، بریتانیا، سنگاپور و ایالات متحده گزارش شده بود که در سال ۲۰۰۳ (۸۲-۱۳۸۱)، ۸۱ مورد مربوط به «سگ های دشتی» در آمریکا گزارش شده که توسط حیوانات وارداتی آلوده شده بودند.

 

نظرات بینندگان