arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

شهر «خرسون» اوکراین سال آینده برای پیوستن به روسیه تصمیم می‌گیرد

معاون اداره نظامی و مدنی شهر خرسون در جنوب اوکراین اعلام کرد که تصمیم در مورد پیوستن این شهر به روسیه احتمالا سال آینده میلادی اتخاذ خواهد شد. معاون رئیس منطقه نظامی خرسون نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که مقامات این شهر تا پایان سال جاری میلادی چارچوب قانونی برای پیوستن این منطقه به روسیه را فراهم خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون اداره نظامی و مدنی شهر خرسون در جنوب اوکراین اعلام کرد که تصمیم در مورد پیوستن این شهر به روسیه احتمالا سال آینده میلادی اتخاذ خواهد شد.

معاون رئیس منطقه نظامی خرسون نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که مقامات این شهر تا پایان سال جاری میلادی چارچوب قانونی برای پیوستن این منطقه به روسیه را فراهم خواهند کرد.

به گفته وی، چارچوب قانونی برای پیوستن به روسیه تا آخر سال آماده می‌شود. تا آن زمان خرسون براساس تصمیمات دولت نظامی-مدنی اداره خواهد شد و تصمیم درباره آینده وجودی ما تا پایان سال اتخاذ خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز چندی پیش گفته بود: ساکنان منطقه خرسون برای آینده خود تصمیم می‌گیرند که آیا درخواستی برای پیوستن به روسیه می‌دهند یا نه. علاوه بر این باید روشی قانونی برای امکان این روند فراهم شود.

خرسون در جنوب اوکراین از اولین مناطقی بود که تحت کنترل نیروهای نظامی روسیه قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین پیش از این روس‌ها و اوکراینی‌ها را ملتی واحد خوانده و بر آزادی مناطق روس نشین از کنترل نئونازیهای اوکراینی تاکید کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه از ۵ اسفند گذشته با اعلام تلاش برای دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور، فرمان آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین را صادر کرد.

دولت روسیه در سال 2014 شبه جزیره کریمه را با همین روش و از طریق برگزاری یک همه پرسی به خاک خود ضمیمه کرد.

نظرات بینندگان