arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
اهدای جوایز جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲؛

سونگ کانگ هو از کره جنوبی بهترین بازیگر مرد شد / نخل طلا به «مثلث اندوه» رسید

مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن ساعتی پیش (۲۸ می) در کاخ جشنواره برگزار شد. ریاست هیات داوران این دوره جشنواره را ونسان لندون بازیگر فرانسوی فیلم «تیتان» برعهده داشت. جایزه بهترین بازیگر زن به زهرا امیرابراهیمی برای فیلم «عنکبوت مقدس» و جایزه بهترین هنرپیشه مرد این دوره به سونگ کانگ هو از کره جنوبی برای ایفای نقش در فیلم دلال (BROKER) تعلق گرفت. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن ساعتی پیش (۲۸ می) در کاخ جشنواره برگزار شد. ریاست هیات داوران این دوره جشنواره را ونسان لندون بازیگر فرانسوی فیلم «تیتان» برعهده داشت.

زهرا  امیر ابراهیمی برای ایفای نقش در فیلم عنکبوت مقدس به‌عنوان بهترین هنرپیشه زن هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن رسید.

زهرا امیر ابراهیمی در زمان دریافت جایزه، به زبان فارسی با مردم ایران و به‌ویژه مردم داغدار آبادان ابراز همبستگی کرد. او فیلم عنکبوت مقدس را فیلمی درباره  زنان در سراسر جهان خواند و با زنان قربانی از ایران تا حومه‌های پاریس و باماکو در مالی، همدردی کرد.

دومین نخل طلا برای روبن اوستلوند

هیات داوران هفتاد و پنجمین جشنواره کن، نخل طلایی این دوره را به «مثلث اندوه» (Triangle of sadness) به کارگردانی روبن اوستلوند از سوئد اهدا کرد. 

آقای اوستلوند پنج سال پیش نخل طلای کن را برای فیلم تحسین شده «مربع» گرفته بود. به این ترتیب وی به جمع معدود فیلم‌سازانی پیوست که دو نخل طلا برده اند. کن لوچ بریتانیایی و برادران داردن بلژیکی که همگی به دلیل ساخت فیلم‌های سیاه و «ناتورالیستی» اجتماعی شهره‌اند، در این دسته جای دارند. 

سایر جوایز هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن: درخشش دوباره سینمای کره و تقدیر از نانوایی که اعتصاب غذا کرد

هیات داوران هفتاد و پنجمین جشنواره کن جایزه بهترین سناریو/ فیلم‌نامه را به طارق صالح نویسنده و کارگردان مصری برای فیلمنامه صدای بهشت تقدیم کرد. 

جایزه بهترین هنرپیشه مرد این دوره به سونگ کانگ هو از کره جنوبی برای ایفای نقش در فیلم دلال (BROKER) تعلق گرفت. 

هیات داوران جشنواره کن از فیلم «هشت کوه بلند»، محصول مشترک لهستان و ایتالیا به کارگردانی شارلوت وانرمیرش و فلیکس فان گرونینگن  سپاسگزاری کرد. 

جایزه تولد هفتاد و پنجمین سالگرد تولد جشنواره کن به ژان‌-‌پی‌یر و لوک دارن برای فیلم توری و لوکیتا اهدا شد. کارگردانان این اثر که براساس یک داستان واقعی ساخته شده، جایزه خود را به نانوایی در شهرستان بوزانسون فرانسه تقدیم کردند که برای جلوگیری از اخراج شاگرد نانوایی‌اش ۱۲ روز اعتصاب غذا کرد. 

جایزه بهترین کارگردانی این دوره به پارک چان-ووک برای فیلم «تصمیم به ترک» تعلق گرفت. آقای پارک پایان پاندمی کرونا را امیدی دوباره برای احیا و جان گرفتن سینما توصیف کرد. 

ژوری هفتاد و پنجمین دوره فستیوال کن جایزه ویژه خود را به فیلم ستاره‌های ظهر اثر کلر دنیس تقدیم کرد.

نظرات بینندگان