arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

تهیه کننده مستند «فرزندکشی»: ارشاد می‌گوید برای حفظ آبروی خانواده بابک خرمدین، مجوز مستند را صادر نمی‌کند

سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما می‌گوید: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کرده است به دلیل موضوع مستند و حفظ آبروی خانواده زنده یاد بابک خرمدین این پروژه را پیش نبریم، به همین دلیل منتظر یک جلسه با مدیران سینمایی هستیم تا دلیل اصلی این خواسته را جویا شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر :سید امیر سیدزاده می‌گوید مدیران ارشاد به دلیل حفظ آبروی خانواده زنده‌یاد بابک خرمدین نامه‌های همکاری برای تولید «فرزندکشی» را صادر نمی‌کنند.

سید امیر سید زاده تهیه کننده سینما   با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌هایی که تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، گفت: به تازگی برای فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» درخواست دریافت پروانه نمایش کرده‌ایم که کارگردانی آن را امیر پورکیان برعهده دارد و باید دید چه زمانی پروانه نمایش این فیلم صادر می‌شود تا برای اکران آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این فیلم به موضوع خاص موسیقی زیرزمینی اشاره می‌کند، می‌تواند در حوزه اکران موفق باشد.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه مستند «فرزندکشی» اشاره کرده و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد، نامه‌های همکاری برای ادامه ساخت این پروژه را صادر نمی‌کند، این در حالی است که پروانه ساخت این مستند از قبل صادر شده است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کرده است به دلیل موضوع مستند و حفظ آبروی خانواده زنده یاد بابک خرمدین این پروژه را پیش نبریم، به همین دلیل منتظر یک جلسه با مدیران سینمایی هستیم تا دلیل اصلی این خواسته را جویا شویم.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که پیش از این اعلام کرده بودید که پرونده قتل بابک خرمدین موضوع اصلی این مستند نیست، بیان کرد: البته که مستند «فرزندکشی» ربط مستقیمی به این پرونده ندارد، اما متأسفانه وزارت ارشاد قبول نمی‌کند که در این پروژه به مساله فرزندکشی در کشور اشاره می‌شود و قرار نیست موضوع قتل بابک خرمدین به تصویر کشیده شود.

سیدزاده در پایان گفت: بابک خرمدین یکی از کشته‌هایی است که در بین آمار فرزندکشی در کشور قرار می‌گیرد، تاکید می‌کنم تا امروز حدود ۳۰ درصد از پروژه «فرزندکشی» جلوی دوربین رفته است.

نظرات بینندگان