arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

دستگیری فروشنده غیرمجاز نمک در جنوب تهران

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به تولید و فروش نمک‌های غیربهداشتی با ادعای خواص درمانی کرده بود، خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا :معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به تولید و فروش نمک‌های غیربهداشتی با ادعای خواص درمانی کرده بود، خبرداد.

سرهنگ نادر مرادی درباره جزئیات این پرونده گفت:‌ گزارشی از فعالیت فردی که اقدام به تبلیغ گسترده فروش نمک تحت عنوان نمک‌های دارای خواص درمانی کرده بود روزگذشته به پلیس اطلاع داده شد. در پی این خبر ماموران پلیس اماکن رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و در همان تحقیقات اولیه متوجه شدند که این فرد هیچ مجوزی برای فعالیت خود ندارد اما توانسته با طرح ادعاهای دروغ از جمله تهیه و تولید نمک با خواص درمانی، مشتریان زیادی را از اقصی نقاط کشور جذب کند.

وی با بیان اینکه مشتریان این فرد نه تنها از کیفیت محصولات خریداری شده رضایت نداشتند، بلکه از عدم پاسخگویی وی نیز شاکی بودند، اظهارکرد: در جریان تحقیقات همچنین مشخص شد که آدرس درج شده روی بسته نمک‌ها نیز غیرواقعی بوده و هیچ ارتباطی با فروشنده ندارد. در واقع روی بسته نمک‌ها آدرس کارخانه‌های تولیدی معروف درج شده و حتی تاریخ انقضای اشتباه نیز بر روی این محصولات نوشته شده بود. در همین راستا نیز اقدامات لازم برای اخذ مجوز عملیات انجام شده و ماموران با مجوز قضایی برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند.

مرادی با اشاره به شناسایی محل فعالیت این فرد در جنوب تهران اظهارکرد: محل مذکور یک سوله بود که ماموران وارد این سوله شده و در جریان آن حدود۶۰بسته از نمک های باقی مانده و فروخته نشده را که به تازگی تهیه و در عناوین جعلی بسته بندی شده بود کشف کردند. همچنین مقادیر زیادی نمک که در وضعیت بسیار غیربهداشتی نگهداری شده و هنوز بسته‌بندی نشده بود نیز کشف و ضبط شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با اشاره به همراهی کارشناسان سازمان غذا و دارو با پلس در محل این سوله اظهارکرد:‌ در بررسی انجام شده از سوی کارشناسان این سازمان نیز مشخص شد که نمک‌ها برخلاف ادعای فرد فروشنده هیچ خاصیت درمانی نداشته و حتی به دلیل شرایط بد نگهداری احتمال آسیب‌زا بودن آن نیز وجود دارد.

مرادی گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد که این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین سوله مذکور نیز پلمب شد.

نظرات بینندگان