arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

توضیحات لاریجانی درخصوص عکس جنجالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره برخی تخريب‌ها عليه خود گفت : در انتخابات عكسي از من منتشر كردند كه در ديدار با آقا نشان مي‌داد بنده نشسته‌ام و بقيه در حال شعار دادن هستند و این را مصداق عدم ولایت مداری بنده لحاظ کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری دانشجو ، یکشنبه هفته گذشته 17 نفر از اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران در محل مجلس شوراي اسلامي با علي لاريجاني ديدار و گفت‌وگو كردند که بخشی از این گفت و گو را در ادامه می خوانید .


* لاريجاني درباره طرح نظارت بر امور نمايندگان مجلس، بیان کرد شکل کار در مجلس شکل خاصی است، وقتی ایده هایی وارد مجلس می شود نیاز دارد تا به صورت طرح درآید و این امر زمان بر است. طرح نظارت بر نمایندگان ایده ای بود که باید شکل قانونی پیدا می کرد. جلسات زیادی گذاشته شد و طرح آماده شد و سپس در صحن مجلس کلیات آن تصویب شد و برای تدوین طرح جهت شور دوم مجددا جلسات زیادی گذاشته شد و نهایتا در صحن مجلس به تصویب رسید. اما شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد نمود و مجددا در جلسات بررسی و به تصویب مجلس رسید.
 
وي در اين باره تصريح كرد كه بعد از ورود يك طرح به مجلس، حدود يك سال تا يك سال و نيم تصويب آن به طول مي‌انجامد و اين به معناي زمين ماندن حرف رهبري نيست.

* رئيس مجلس در بخش ديگري در ديدار خود با دانشجويان بسيجي درباره طرح هدفمندي يارانه‌ها گفت: اين لايحه با شکل اولیه آن براي ما از منظر ایجاد شوک اقتصادی نگران كننده بود و بايد بدانيد كه لايحه با مصوبه فرق دارد؛ و ما در اين مورد به وظيفه قانوني خود عمل كرديم.

* لاريجاني با اشاره به مسئله تعامل ميان دولت و مجلس، بناي مجلس را تعامل با دولت عنوان و تصريح كرد: البته ما نماينده مردم هستيم و بايد از حقوق مردم دفاع كنيم؛ پس بنابر تشخيص خود در احقاق حقوق ملت عمل كرديم.

* وي در ادامه با مطرح كردن اين سوال كه اگر جايي از دولت بي‌قانوني ديديم بايد چه‌كار كنيم، وظيفه مجلس را اعتراض به اين گونه موارد دانست و بیان کرد شما باید مطالبه کنید که از سازوکارهای مجلس در جهت جلوگیری از بی قانونی استفاده شود چون این امر جزء حقوق ملت است.

* رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخی تخريب‌ها عليه خود ادامه داد: در انتخابات عكسي از من منتشر كردند كه در ديدار با آقا نشان مي‌داد بنده نشسته‌ام و بقيه در حال شعار دادن هستند و این را مصداق عدم ولایت مداری بنده لحاظ کردند، در حالي كه در آن زمان رهبري نشسته بودند و چندين بار اشاره كرده بودند كه حضار بنشينند و من نيز نشستم تا بقيه هم بنشينند؛ البته در ديدار امسال نيز چنين اتفاقي افتاد و به محض اينكه خواستم بنشينم آقاي ابوترابي دست من را گرفت و گفت كه ننشين تا موضوعي پيش نيايد!

* لاریجانی با اشاره به مطرح شدن مسئله ساختار پارلماني و جمهوري تصريح كرد: برداشت من اين نيست كه رهبري نظام پارلماني را مي‌پسندند؛ بلكه ايشان فضاي بحث به وجود آورده‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
2
81
چه موضوع مهمی!!!!!!!
نظرات بینندگان