arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۷۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

بروحردی: رئیس‌جمهور برزیل نمی‌توانست یک روزه به استقبال همه رؤسای جمهور برود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس‌جمهور برزیل نمی‌توانست یک روزه به استقبال همه رؤسای جمهور برود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که ترکیه در مجموع مسائل تحولات سوریه شتابزده عمل کرد، به آنها توصیه می‌کنم که خویشتن‌دار باشند.

وی خطاب به مسئولان ترکیه‌ای افزود: باید با مشورت با دیگر کشورهای همسایه تلاش کرد که به جای افزایش دامنه نا امنی، امنیت و ثبات در سوریه برقرار شود.

بروجردی به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به برزیل اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر بسیار خوب بود، یکی از محورهای سیاست‌ خارجی دولت آقای احمدی‌نژاد گسترش رابطه با کشورهای آمریکای جنوبی است که تاکنون با این سیاست‌ها توانسته‌ایم رابطه خوبی با آنها داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: در اجلاس ریو بیش از 100 کشور حضور داشتند، اجلاس بین‌المللی با اجلاس‌های دوجانبه از لحاظ انجام ملاقات و تشریفات بسیار متفاوت‌اند بر همین اساس حضور آقای احمدی‌نژاد در این اجلاس بسیار خوب بود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم استقبال رئیس‌جمهور برزیل از رئیس‌جمهور ایران گفت: اصولاً اجلاس‌های بین‌المللی با دوجانبه متفاوت است و رئیس‌جمهور کشور میزبان از رؤسای کشورهای دیگر استقبال نمی‌کنند. مثلاً در همین اجلاس ریو در کشور برزیل بیش از 100کشور حضور دارند و نمی‌شود که رئیس‌جمهور برزیل یک روزه به استقبال همه رؤسای جمهور برود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در مورد رابطه ایران و مصر هم بعد از پیروزی محمدمرسی اظهار داشت: ملت مصر و ایران به یکدیگر علاقه دارند که این موضوع در کنار چهره ارزشی و اسلامی آقای مرسی به عنوان منتخب ملت مصر امر مهمی به شمار می‌آید.

وی ضمن اعلام خرسندی جمهوری اسلامی ایران برای پیروزی مرسی در انتخابات مصر اضافه کرد: مطمئناً آمریکا، صهیونیست و انگلیس تلاش خواهند کرد که ایران و مصر در کنار هم نباشند.

بروجردی در مورد مسائل مطرح در عراق هم اظهار داشت: این مسائل در حالی مطرح می‌شود که عراق در میان 22کشور عرب با تدوین بودجه‌ای بالغ بر 100میلیارد دلار بعداز عربستان بیشترین توانمندی اقتصادی را دارد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که عراق توانمندتر از آن باشد که با برخی حوادث دچار مشکل شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مجیدی
|
FRANCE
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
0
10
واقعا؟؟؟؟؟؟!!!ظاهراآقای ع ب دچارسوء حافظه شدند. ماکه یادمان نرفته اجلاس سران در تهران را.آقای خاتمی در فرودگاه ماندند وخودشان از روسای جمهور وآقای حبیبی از نخست وزیران استقبال کردند.حالا اگه خانم رییس مشکل داشتند یک وزیررابه فرودگاه میفرستادند
منيري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
0
9
معاونین یا وزرا چی؟
یعنی یه مسوول برزیلی هم نمیتوانست برای استقبال باید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
1
7
چیه همه ساکت شدید
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
0
8
توجیه خوبیه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
0
8
مگه چندتا رئیس جمهور اونجا رفته بوده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
0
9
بروجردی: رئیس‌جمهور برزیل نمی‌توانست یک روزه به استقبال همه رؤسای جمهور برود
و به همین دلیل فقط به استقبال روسای جمهوری که براشون اهمیت بیشتری داشت رفته در ضمن آقای بروجردی جنابعالی مگه سخنگوی رئیس جمهور برزیل هستید؟!!فکر نمی کنید که پسندیده تر بود این توضیحات رو مقامات برزیل میدانند؟
نظرات بینندگان