arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

صالحی: آمادگی رفع سوء‌تفاهم‌ها با اروپا را داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات مسکو در جهت درستی پیش رفت و امیدواریم با همکاری مسایل را حل کنیم.

به گزارش مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با رئیس جمهور و سرپرست وزارت خارجه قبرس در جمع خبرنگاران گفت: جلسه بسیار خوب و مفیدی با رئیس جمهور داشتیم و مواضع و اندیشه‌های رئیس جمهور قبرس به احمدی نژاد بسیار نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه هر دو رئیس جمهور بر عدالتجویی تاکید دارند تاکید کرد:‌ در این دیدار مشکلات اقتصادی اروپا مطرح شد که بار عمده آن بر روی مردم عادی و نه شرکت‌ها و بانک‌ها است.

وی ادامه داد: در دیدار با رئیس جمهور بر روابط دو جانبه با قبرس تاکید شد و درباره شیوه‌هایی که بتوانیم برای بالا بردن روابط تجاری به کار بریم صحبت شد.

صالحی ادامه داد: ریاست دوره‌ای قبرس نیز در اتحادیه اروپا در این دیدار مطرح شد که با توجه به شرایط خاص قبرس و نزدیکی با خاورمیانه این کشور علاقمند است در دوره 6 ماهه در نزدیک کردن ایران به اتحادیه اروپا قدم‌هایی بردارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد:‌ ما اعلام آمادگی کردیم که در جهت رفع سوء تفاهم‌ها همکاری کنیم. ایران کشور مهمی است و اتحادیه اروپا به ایران نیاز دارد.

وی تاکید کرد:‌ مسایل مبارزه با مواد مخدر،‌مبارزه با دزدان دریایی، افغانستان و سوریه نیز در این دیدار رصد شدند و قرار ایران و اروپا درباره حل و فصل موضوعات، تثبیت صلح و امنیت رایزنی کنند.

صالحی تاکید کرد: با سرپرست وزیر امور خارجه قبرس نیز صحبت کردیم. ایشان وزیر امور اقتصادی نیز هست و به همین دلیل صحبت‌های مفصلی داشتیم و دعوت کردیم که به ایران بیایند و در ارتباط با روابط اقتصادی و تجاری رایزنی کنیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در مورد حضور دانشجویان ایرانی نیز صحبت شد و قرار است تسهیلات بیشتری برای دانشجویان ایرانی فراهم شود و ‌آنها گفتند که از حضور دانشجویان  استقبال می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم در شش ماه آینده در یک همکاری وسیع با اتحادیه اروپا در رابطه با مسایل منطقه‌ای وارد شویم و گفته‌های سازنده‌ای داشته باشیم.

صالحی همچنین در پاسخ به برخی خبرنگاران قبرس درباره تحریم‌ها برعلیه ایران گفت: به تحریم‌ها عادت  کرده‌ایم اما امیدواریم اتحادیه اروپا به موقع و با عقلانیت بیشتر به این موضوع توجه کند.

وی افزود: هیچ کس از برخورد منتفع نمی‌شود، راه درست تعامل کشورها است. کشورها می‌توانند اختلاف داشته باشند اما می‌توانیم همکاری هم داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد مذاکره ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: مذاکرات مسکو در جهت درستی پیش رفت و امیدواریم بتوانیم مسایل حل کنیم.

وی تصریح کرد:  موضوع انرژی مهم است و بسیاری از کشورهای اروپایی از رابطه خوب با ما استفاده کرده‌اند.
نظرات بینندگان