arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

ناسا: کاوشگر فضايي «وويجر يک» به مرزهاي انتهايي منظومه شمسي رسيده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان مطالعات فضایی آمریکا (ناسا) روز سه شنبه اعلام کرد کاوشگر فضایی «وویجر یک» که در سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت به فضا پرتاب شد، در مسیر خروج از منظومه شمسی قرار دارد.

به گزارش انتخاب، اد استون، مسئول مطالعات علمی تحقیقات وویجر در موسسه فناوری کالیفرنیا در این باره گفت : «قوانین فیزیک به نحوی عمل می کنند که روزی شاهد آن خواهیم بود وویجر یک، نخستین شیء ساخته دست بشر باشد که به فضای خارج از منظومه شمسی سفر کند ولی فعلا نمی دانیم دقیقا چه زمانی این اتفاق می افتد».

این مقام مسئول عملیات تحیقیقاتی وویجر در ادامه گفت : «آخرین داده های اطلاعاتی حاکی از آن است که وویجر یک در منطقه ای جدید از منظومه شمسی قرار دارد که محیط به سرعت تغییر می کند، کاوشگر فضایی ما مرتبا و بیش از پیش با ذراتی دارای مقادیر بسیار بالایی از انرژی که از ماورای منظومه شمسی ما می آیند، برخورد می کند که این موضوع حکایت از آن دارد که وویجر به نقاط انتهایی و مرزهای منظومه شمسی نزدیک شده است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ ناسا می گوید وویجر یک در حال حاضر در فاصله هفده میلیارد و هشتصد میلیون کیلومتری زمین قرار دارد.

کاوشگر وویجر یک درپنجم دسامبر سال 1977 برای کاوش و بررسی دقیق سیارات گازی مشتری و زحل و فضای ژرف فراتر از آنها به فضا پرتاب شد.

این کاوشگر در تاریخ 5 مارس 1979 به نزدیک‌ترین فاصله خود نسبت به سیاره مشتری رسید و پس از بررسی و ارسال داده‌هایی بسیار ارزشمند و بنیادین از این سیاره به زمین، به سوی سیاره زحل پیش رفت و پس از گذر از این سیاره به سفر بی پایان خود ادامه داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
1
آفرين به هوش و ذكاوت و دانشمندان! دست مريزاد. بي صبرانه منتظر دريافت آخرين اطلاعات مربوط به خارج منظومه شمسي هستيم. اي ول اي ول
نظرات بینندگان