arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

قیمت نفت برنت از مرز ۱۲۰ دلار گذشت

قیمت نفت خام برنت در پی افزایش قیمت نفت صادراتی عربستان و تردیدها درباره کمک توافق تازه ائتلاف اوپک‌پلاس به کسری عرضه در بازار مرز ۱۲۰ دلار را پشت سر گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: قیمت نفت خام برنت در پی افزایش قیمت نفت صادراتی عربستان و تردیدها درباره کمک توافق تازه ائتلاف اوپک‌پلاس به کسری عرضه در بازار مرز ۱۲۰ دلار را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش قیمت نفت صادراتی عربستان برای عرضه در ماه ژوئیه و تردیدها درباره کافی بودن افزایش تولید نفت ائتلاف اوپک‌پلاس برای رفع مشکل کمبود عرضه در بازار، قیمت نفت خام شاخص برنت در معاملات امروز (دوشنبه، ۱۶ خردادماه) بازار آی‌سی‌آی لندن از مرز ۱۲۰ دلار گذشت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات بازار آی‌سی‌آی لندن در ساعت ۸ و ۵۸ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۲ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و چهار سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که این شاخص در طول معالات امروز رقم ۱۲۱ دلار و ۹۵ سنت را هم تجربه کرد.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با۴۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش ۱۱۹ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه معامله شد، در حالی که در طول معاملات امروز به رقم ۱۲۰ دلار و ۹۹ سنت هم رسید.

عربستان قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عربی خود را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئیه دو دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه افزایش داد این رقم ۶ دلار و ۵۰ سنت بیشتر از ماه ژوئن و بالاترین قیمت از ماه مه یعنی زمانی که قیمت‌ها به‌دلیل نگرانی از اختلال در عرضه روسیه به بالاترین حد خود رسیده بود، است.

این افزایش قیمت در پی تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک‌پلاس (تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت- اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک) برای افزایش تولید روزانه ۶۴۸ هزار بشکه‌ای در ماه‌های ژوئیه و اوت رخ داد.

تحلیلگران جی‌پی مورگان در یادداشتی اعلام کردند: با توجه به تعداد انگشت‌شمار تولیدکنندگان دارای ظرفیت مازاد عرضه در ائتلاف اوپک‌پلاس، ما انتظار داریم افزایش تولید اوپک‌پلاس در ماه ژوئیه حدود روزانه ۱۶۰ هزار بشکه و در ماه اوت ۱۷۰ هزار بشکه در روز باشد.

نظرات بینندگان