arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

ادامه اختلاف میان صنوف و سازمان سینمایی/ گره «اکران» کور می‌شود؟

با ادامه اختلاف میان صنوف سینمایی و مدیران سازمان سینمایی بر سر آبین‌نامه اکران و غیبت نمایندگان این اصناف، تصمیمات شورای راهبردی اکران با ابهامات جدی مواجه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر:با ادامه اختلاف میان صنوف سینمایی و مدیران سازمان سینمایی بر سر آبین‌نامه اکران و غیبت نمایندگان این اصناف، تصمیمات شورای راهبردی اکران با ابهامات جدی مواجه شده است.

نمایندگان چهار صنف کارگردانان، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران، چندی پیش در اعتراض به برخی بندهای آئین‌نامه اکران ۱۴۰۱ از ادامه حضور در شورای راهبردی اکران انصراف دادند تا این شورا تنها با حضور نمایندگان دولت جلسات خود را تشکیل دهد.

در این راستا طی هفته‌های اخیر جلسات این شورا در غیاب نمایندگان صنوف برگزار شده تا مصوبات آن به‌ویژه در زمینه معرفی فیلم‌های جدید برای ورود به چرخه اکران، با ابهامات جدی مواجه شود.

بنابر تازه‌ترین اخبار رسیده اختلاف‌نظر میان سازمان سینمایی و صنوف بر سر افزایش نقش نمایندگان صنوف در تصمیم‌گیری برای حوزه اکران و مشخصاً احیای مجدد شورای صنفی نمایش در کنار فعالیت‌های نظارتی شورای راهبردی اکران، همچنان اصلی‌ترین دلیل صنوف برای کناره‌گیری از این شورا محسوب می‌شود.

در تازه‌ترین تحول کانون کارگردانان همایون اسعدیان را به عنوان نماینده خود به شورای راهبردی اکران معرفی کرده است اما سه صنف دیگر یعنی تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران، همچنان از موضع خود عقب‌نشینی نکرده و معرفی نماینده خود را منوط به اصلاح آیین‌نامه اکران ۱۴۰۱ می‌دانند.

شورای راهبردی اکران طی هفته‌های اخیر جلسات خود را بدون حضور نمایندگان صنوف برگزار کرده و سازمان سینمایی هم هنوز موضع رسمی درباره شرایط قانونی مصوبات این شورا در این شرایط نداشته است. ادامه این وضعیت تصمیم‌گیری در حوزه اکران در سینمای ایران را با چالش‌های قانونی جدی مواجه خواهد کرد.

نظرات بینندگان