arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

نحوه تایید شدن اعتبارنامه ایرانپور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنچه لابی‌های شکل گرفته در مجلس برای تایید اعتبارنامه ایرانپور و برومند خواند، از تلاشش برای پیگیری پرونده این دو نماینده از طریق شورای نگهبان خبر داد.

زهره طبیب زاده در گفتگو با مهر اعلام کرد که پرونده علی ایرانپور نماینده مبارکه و حبیب برومند نماینده پارس آباد را که امروز اعتبارنامه آنها در مجلس به تصویب رسید، از طریق شورای نگهبان پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم تهران افزود: بنده به عنوان یک نماینده از توضیحات برومند و ایرانپور دربرابر اتهامات قانع نشدم و از شورای نگهبان این پرونده ها را پیگیری می کنم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای نگهبان باید در خصوص این دو پرونده مجلس را توجیه کرده و اطلاعات کافی در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

طبیب زاده افزود: در روز بررسی اعتبارنامه این دو نفر در صحن علنی ، عزیزی سخنگوی کمیسیون تحقیق در صحن علنی مجلس از نمایندگان می خواست که اعتبارنامه آن را تصویب کنند.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر در خصوص بررسی اعتبارنامه ها به این دلیل رخ داد که اعضای فراکسیون رهروان مسندهای مهم اجرایی مجلس را در اختیار دارند و با لابی خود برخی نمایندگان را با اهدافشان همراه می کنند.

طبیب زاده گفت: متاسفانه فراکسیون رهروان در موضوع اعتبارنامه ها از موضع مسالمت آمیزو تساهل و تسامح برخورد کرد تا همه را از خود راضی نگه دارد.

وی ابراز عقیده کرد: تمایل هیئت رئیسه این بود که اعتبارنامه ها به هر صورت تصویب شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه دیروز صحن علنی مجلس که به ریاست ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس تشکیل شد اعتبارنامه ایرانپور نماینده مردم مبارکه درپی ارائه مدارک و مستندات سابقه محکومیت کیفری وی در صحن علنی مجلس با 150 رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه هیئت رئیسه اعتبارنامه حبیب برومند منتخب مردم پارس آباد را بدون اینکه به معترضان اجازه سخنرانی دهد در صحن علنی مجلس به رای گذاشت که با اعتراضات مکرر نمایندگان این رای گیری ملغی شد.

در جلسه غیرعلنی امروز نیز اعتبارنامه ها بررسی شد و اعتبارنامه حبیب برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار با 136 رای ، اعتبارنامه سید مهدی موسوی نژاد منتخب دشتستان با 189 رای و اعتبارنامه فتح الله حسینی منتخب قصر شیرین با 179 رای تصویب شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
3
1
با تشکر از خانوم طبیب زاده که ما را امیدوار کردند که حقمان پایمال نشود
نظرات بینندگان