arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

زلنسکی برای شرکت در نشست ناتو دعوت شد

بعد از گزارش‌ها درباره تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای دعوت از اوکراین جهت شرکت در نشست مادرید، مقامات این سازمان نیز چنین خبری را تایید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: بعد از گزارش‌ها درباره تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای دعوت از اوکراین جهت شرکت در نشست مادرید، مقامات این سازمان نیز چنین خبری را تایید کردند.

«میرچا جوآن» معاون دبیرکل ناتو امروز (جمعه) تایید کرد که «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به نشست سران این ائتلاف نظامی در مادرید دعوت شده است.

به نوشته وبگاه «بیزنس اینسایدر» جوآن با بیان اینکه این اجلاس قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شود، گفت: «این اجلاس برای اولین بار با حضور شرکای ناتو از اقیانوس آرام یعنی استرالیا، نیوزلند، ژاپن و کره جنوبی برگزار می‌شود».

وی در این‌باره توضیح داد: «البته گسترش ناتو و سیاست درهای باز موضوع مهمی برای گفتگو خواهد بود. ما امیدواریم فنلاند و سوئد به صفوف ما بپیوندند. و ما باید در مورد اوکراین نیز تصمیم بگیریم. رئیس جمهور زلنسکی نیز در جلسه ما حضور خواهد داشت».

پیش از این، وبگاه «یوروپا پرس» به نقل از منابعی در دولت اسپانیا گزارش داده بود که مادرید قصد دارد برای زلنسکی دعوتنامه رسمی جهت حضور در نشست ناتو ارسال کند.

علاوه بر این، وزرای دفاع ناتو در تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ ژوئن در بروکسل دیدار خواهند کرد و سران اتحادیه اروپا، گرجستان، فنلاند، سوئد و اوکراین نیز برای شرکت در این رویداد دعوت شده‌اند.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا با ادعای اینکه روسیه در جنگ با اوکراین به اهداف خود نخواهد رسید، گفته بود حمایت ناتو از کی‌یف تزلزل‌ناپذیر است.

نظرات بینندگان