arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

کاری برای امام رضا(ع) نکرده‌ایم

حمد فیلی گفت: آن‌گونه که باید کاری برای امام رضا(ع) انجام نداده‌ایم و اگر بخواهیم نمره‌ای در این زمینه دریافت کنیم، نمره ما صفر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا :محمد فیلی گفت: آن‌گونه که باید کاری برای امام رضا(ع) انجام نداده‌ایم و اگر بخواهیم نمره‌ای در این زمینه دریافت کنیم، نمره ما صفر می‌شود.

این بازیگر پیشکسوت سینما با حضور در تحریریه ایسنا به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در رابطه با تولید آثار سینمایی با محوریت زندگی امام هشتم اظهار کرد: هرچقدر بتوانیم در این زمینه کار کنیم، باز هم کم است اما گمان می‌کنم تا امروز کار زیادی در این رابطه انجام نشده و بسیار اندک، شاهد فیلم‌هایی بوده‌ایم که در حد یک سکانس اشارات کوتاهی به امام رضا(ع) داشته‌اند. بخشی از مردم اهل رفتن به سینما نیستند اما اگر بدانند که در ارتباط با ائمه(ع) فیلمی ساخته شده، به سینما می‌آیند و آن فیلم را تماشا می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه شاید بیش از ۲ فیلم سینمایی که به صورت مستقیم در ارتباط با امام رضا(ع) باشد، تولید نشده و با توجه به اشتیاقی که مردم نسبت به تماشای چنین فیلم‌هایی دارند، باید گفت که کم‌کاری رخ داده و امیدوارم که مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند تا فیلم‌های بیشتری در خصوص اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) ساخته شود چراکه فیلم نسبت به کلام تاثیر بسیار بیشتری نزد مردم دارد.

فیلی خاطرنشان کرد: بازیگران و کارگردان‌های بسیار خوبی در نسل جوان سینمای ایران فعالیت دارند که دیدگاه بهتر و سواد بیشتری نسبت به گذشته داشته و می‌توانند به خوبی در این زمینه فعالیت کنند.

این بازیگر با اشاره به خاطره خود از مشهد و زیارت امام رضا(ع) بیان کرد: از کودکی هر سال با خانواده به مشهد می‌آمدم. آن زمان شرایط مانند امروز نبود و از شیراز که به سمت مشهد راه می‌افتادیم ۲ روز در راه بودیم و باید در مشهد خانه‌ای اجاره می‌کردیم و چون با اقوام به صورت دسته‌جمعی به مشهد می‌آمدیم، حداقل یک ماه در این شهر ساکن می‌شدیم. این سفرها به مشهد را از ۶ سالگی به خاطر دارم. همیشه سفر به مشهد برایم یک سفر خاص بوده و هنوز نیز هم این حس و حال را دارم.

وی که در سریال مختارنامه نقش شمر ابن ذی‌الجوشن را ایفا کرده بود، در رابطه با سریال سلمان فارسی که ساخته جدید کارگردان مختارنامه است، بیان کرد: چون بخش عمده‌ای از سریال سلمان فارسی در رابطه با ایرانی‌ها است، تصور می‌کنم که مردم علاقه‌مند به تماشای آن باشند. این سریال به لحاظ تکنیک سنگین‌تر، پیشرفته‌تر و پرهزینه‌تر است که تصور می‌کنم سریالی با این حجم از بازیگران و عوامل در ایران تاکنون ساخته نشده است.

فیلی درباره فعالیت‌های این‌روزهای خود نیز گفت: ۲ کار برای مراکز استانی صداوسیما از جمله اصفهان و سمنان بازی کردم که به تازگی تمام شده و قرارداد جدیدی برای بازی در یک سریال بسته‌ام‌ که‌ آن هم برای شبکه اصفهان است اما کاری که آماده پخش دارم، فیلم رعد و برق به کارگردانی بهروز افخمی است.

نظرات بینندگان