arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

از پيشنهاد 5 ميلياردي يك مربي تا استعفاهاي گاه‌‌وبي‌گاه رويانيان

انتخاب سرمربي براي پرسپوليس آنقدر طولاني شد كه خود رويانيان هم از اين شرايط خسته شده و در اين ميان حتي اين موضوع هم مشخص نيست كه سرمربي آينده سرخ پوشان ايراني است، يا خارجي!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب سرمربي براي پرسپوليس آنقدر طولاني شد كه خود رويانيان هم از اين شرايط خسته شده و در اين ميان حتي اين موضوع هم مشخص نيست كه سرمربي آينده سرخ پوشان ايراني است، يا خارجي!

بدون شك سرخ پوشان پايتخت در فصل نقل و انتقالات پر سر و صداترين تيم بودند و با جذب بازيكنان ملي‌پوش و با تجربه بي‌هيچ بحثي رقابت در جذب بازيكن را از حريف ديرينه خود بردند.

سيد جلال حسيني، محسن بنگر، كريم انصاري فرد، محمد قاضي، شهاب گردان، حسين ماهيني و مهرداد پولادي بازيكنان بزرگي بودند كه رويانيان آنها را به پرسپوليس آورد تا همه از تيم كهكشاني و حتي فوق كهكشاني سرخ‌ها در فصل بعد صحبت كنند. از آن طرف بازيكنان خوب فصل قبل پرسپوليس نيز همچون علي كريمي، مهدي مهدوي كيا، محمد نوري، رضا نورمحمدي، غلامرضا رضايي، جواد كاظميان و ... قرارداد خود را تمديد كردند تا خيال هواداران تا حد زيادي راحت شود.

با اين حال هنوز چند روزي از شكار ستاره‌هاي نقل و انتقالات توسط پرسپوليس نمي‌گذشت كه عدم بازگشت دنيزلي قطعي شد و رويانيان كه پيش از آن هم مذاكرات خود را با گزينه‌هاي خارجي همچون برونو متسو و گابريل كالدرون آغاز كرده بود، سعي داشت يكي از اين دو را روي نيمكت تيمش بنشاند. پس از اين كه مشكلاتي در مذاكره با اين دو مربي پيش آمد و جو براي آمدن متسو سنگين شد، خوزه مانوئل در ميان گزينه‌هاي سرخ پوشان قرار گرفت، اما او رقم پيشنهادي‌اش را خيلي بالا برد تا هم چنان باشگاه پرسپوليس به فرد مورد نظر خود براي سرمربيگري دست پيدا نكند. جالب است بدانيد كه مانوئل براي حضور در پرسپوليس پيشنهادي پنج ميليارد توماني را به باشگاه داد كه در نهايت همين رقم بالا مانع از حضورش در فوتبال ايران شد.

پس از اين اتفاق‌ها بود كه ناگهان نام علي پروين بر روي نيمكت اين تيم پر ستاره مطرح شد. موضوعي كه از ابتدا هم با توجه به كارنامه پروين در سال‌هاي آخر مربيگري‌اش و همچنين تفكر فوتبالي‌اش در زمان هدايت پرسپوليس چندان جدي به نظر نمي‌رسيد. هواداران پرسپوليس امروز (چهارشنبه) در واكنش به احتمال حضور پروين به عنوان سرمربي در پرسپوليس او را يك مربي سنتي خواندند كه نمي‌تواند به اين تيم كمك كند. يكي از اين هواداران پشت درهاي بسته ورزشگاه درفشي‌فر به خبرنگار ايسنا، گفت: دوره مربيان سنتي و فوتبال «بزن زيرش» ديگر سر آمده و من اصلا موافق آمدن پروين نيستم. اگر قرار است يك مربي ايراني بياورند، بهتر است علي دايي را بياورند كه اين فوتبال را مي‌شناسد و دو قهرماني هم براي پرسپوليس با تيمي كه نصف تيم امسال هم ستاره نداشت به دست آورد.

تماشاگر ديگري كه از بسته بودن درهاي تمرين به روي هواداران خيلي ناراحت بود، گفت: آخر كجاي دنيا ديده‌ايد كه عضو هيات مديره باشگاه سرمربي تيم هم باشد؟ پروين گزينه مناسبي براي اين تيم نيست و هيچ تضميني نيست كه بازيكنان بزرگ كنوني بتوانند با او كنار بيايند. ما پروين را به عنوان يك پيشكسوت قبول داريم، نه سرمربي.

با اين حال پروين كه اعلام كرده با ديدن استعفاي رويانيان از سرمربيگري پرسپوليس انصراف داده با دستور او مسئول انتخاب سرمربي تيم در كميته‌ فني باشگاه شده است. شايد هواداراني كه با حضور پروين روي نيمكت مشكل داشتند، به انتخاب سرمربي از سوي او هم چندان روي خوشي نشان ندهند، اما سوال مهم اين جا است كه چرا مسئولان پرسپوليس زودتر از اين‌ها به فكر جذب يك مربي مناسب نبودند؟

درست است كه امروز و فردا كردن‌هاي دنيزلي بيش از حد زمان را از پرسپوليسي‌ها گرفت، اما اگر آنها با يكي از سه گزينه خارجي خود به توافق رسيده و همه تبعات تصميم خود را هم مي‌پذيرفتند، وضعيت نيمكت اين تيم تا اين حد مبهم و براي هواداران نگران كننده نبود. در اين ميان مشخص نيست چرا رويانيان قصد داشته استفعا دهد و از مديريت پرسپوليس كناره بگيرد. به نظر مي‌رسد فشارهايي كه در فوتبال بي نظم ما از سوي افراد و گروه‌هاي مختلف به طور كاملا غير محسوس (!) به مديرعامل پرسپوليس وارد مي‌شود او را هر از چند گاهي به فكر خداحافظي و رفتن از فوتبال مي‌اندازد. چيزي كه البته در اين زمان فقط به ناآرامي‌هاي باشگاه پرسپوليس مي‌افزايد.

نظرات بینندگان