arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

وزير نيرو: نگراني از بابت آب و برق تابستان نداريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير نيرو در پاسخ به اين سوال كه با توجه به آغاز فصل گرما چه توصيه‌اي به مردم در زمينه مصرف انرژي داريد كه با مشكل قطعي آب و برق مردم در تابستان روبرو نشوند، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، ما طبق روال توصيه‌هايي را به مردم عزيزمان براي رعايت مصرف و بهينه مصرف كردن داريم تا خدمات به خوبي در سراسر كشور ارائه شود.

  نامجو در حاشيه جلسه هيات دولت اظهار كرد: با توجه به اقداماتي كه از ديرباز انجام شده و هر ساله بر تعداد نيروگاه‌ها و طرح‌هاي آبرساني اضافه مي‌شود، نگراني از نظر آب و برق نداريم و اگر مصرف به صورت درست انجام شود مشكل خاصي در اين زمينه نخواهيم داشت.

وزير نيرو همچنين در مورد آخرين وضعيت سدها در كشور نيز گفت: برنامه‌ريزي شده است كه بيش از 70 سد به ثمر برسد و ما در اين زمينه پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم كه منابع مالي به موقع دست پيمانكاران برسد.

وي با اشاره به افتتاح سدها در كشور گفت: تعدادي از سدها آماده شده و تعداد ديگري نيز آماده افتتاح است كه طبق برنامه‌ريزي افتتاح خواهند شد.

نامجو در پاسخ به اين سوال كه برق نيروگاه بوشهر چه موقع وارد مدار خواهد شد، گفت: برق نيروگاه بوشهر مدتي پيش وارد مدار شد و از آن استفاده شد ولي به خاطر تست‌هاي نهايي كه بايد انجام مي‌گرفت بار ديگر از مدار خارج شد و ما منتظر اعلام و تصميم سازمان انرژي اتمي هستيم تا برق اين نيروگاه را وارد مدار كنيم.

وزير نيرو با بيان اينكه وزارت نيرو در اين زمينه داراي آمادگي است و مشكل خاصي وجود ندارد، تصريح كرد: همانطور كه گفتم ما منتظر تصميم سازمان انرژي اتمي هستيم كه هر موقع آنها اعلام كنند ما آمادگي لازم را براي انجام اين امر داريم.

نظرات بینندگان