arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

ادعای تازه: قیمت محصولات پر مصرف لبنی تا 35 درصد كاهش مي‌يابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت لبنیات پرمصرف از جمله ماست و شیر تا 1.5 درصد و پنیر" یو اف " از هفته آینده 25 تا 35 درصد کاهش می‌یابد.

با تفاهم نامه‌ای که میان معاونت بازرگانی داخلی، انجمن صنایع لبنی، اتحادیه سراسری دامدارن و پشتیبانی امور دام منعقد شد، قیمت لبنیات از هفته آینده با کاهش چشمگیری همراه خواهد بود.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد كه قیمتها پس از تامين نهاده هاي دامي از هفته آينده کاهش یابد. بر اساس این تفاهم نامه معاونت پشتيباني و امور دام تامين نهاده‌هاي دامي دامداران متعهد شد و دامداران نیز پذیرفتند تا هفته آينده، شير با بار ميكروبي و چربي 3.5 درصد را به كارخانه‌هاي صنايع لبني عرضه کنند.

براساس اين تفاهم نامه مقرر شد كارخانه‌هاي صنايع لبني، سه محصول اصلي خود يعني شير پر مصرف، ماست پر مصرف و پنير را با حدود 25 تا 35 درصد كاهش نسبت به نرخ هاي قبلي عرضه كنند.

كارخانه‌هاي تولید کننده محصولات لبنی قبول كرده‌اند كه در راستای تنظيم بازار، اين محصولات را در حجم بالا و بدون كسب كمترين سود توليد و روانه بازار کنند. بر همين اساس در کاهش قیمت‌ها شیر یک لیتری 1200 تومانی فعلی به 900 تومان کاهش خواهد یافت. محصولات ديگر كارخانه‌هاي لبني كه در سبد كالاهاي لبني لوكس قرار مي گيرند نيز با نظارت سازمان حمایت قیمت گذاری شده و مشمول این کاهش قیمت نمی شوند.

بر اساس این تفاهم نامه، از هفته آینده صنایع لبنی نیمی از محصولاتشان را با کاهش 25 تا 35 درصدی قیمت عرضه خواهند کرد.

نظرات بینندگان