arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

وزیر کار رسماً استعفا کرد / عبدالملکی: به خاطر «افزایش هماهنگی دولت» کنار می‌روم / سخنگوی دولت: رئیسی استعفای وزیر کار را پذیرفت / این دومین استعفای عبدالملکی بود / زاهدی‌وفا سرپرست وزارت کار شد / عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور می‌شود

حجت عبدالملکی، وزیر کار با ارائه نامه‌ای به رئیس‌جمهور رسماً استعفای خود را اعلام کرد. او دلیل استعفایش را «افزایش هماهنگی دولت» اعلام کرد. پیشتر شایعاتی درباره کنار رفتن عبدالملکی از وزارت کار منتشر شده اما رسما تایید نشده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت عبدالملکی، وزیر کار با ارائه نامه‌ای به رئیس‌جمهور رسماً استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب»، عبدالملکی در توییتی نامه خود به سید ابراهیم رئیسی را منتشر کرد که در آن آمده است: «ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به منظور افزایش هماهنگی دولت استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم.

اینجانب در طول حدود ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر می‌کنم.

خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی می‌دانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد ان شاءالله.»

تکمیلی / سخنگوی دولت: استعفای عبدالملکی از سوی رئیسی پذیرفته شد / این دومین استعفای وزیر کار بود / زاهدی‌وفا سرپرست وزارت کار شد

سخنگوی دولت از پذیرش استعفای عبدالملکی و انتخاب زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با تایید استعفای عبدالملکی بیان کرد: روز گذشته آقای عبدالملکی برای دومین بار استعفای خودشان را تقدیم رئیس‌جمهور کردند که آقای رئیس‌جمهور پذیرفتند.

وی ادامه داد: البته آقای دکتر عبدالملکی به همکاری خودشان را با دولت ادامه داده و از امروز هم در سمت مشاور رئیس جمهور خواهد بود و آقای محمد هادی زاهدی وفا استاد شناخته شده علم اقتصاد به عنوان سرپرست این وزارتخانه پذیرفته و منصوب شدند.

نظرات بینندگان