arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

شروط البرادعی برای نخست وزیری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: یک منبع آگاه مصری از شروط محمد البرادعی از شخصیت های سیاسی برجسته مصر برای تصدی سمت نخست وزیری این کشور خبر دادند.
 
یک منبع نزدیک به محمد البرادعی اعلام کرد که رهبران اخوان المسلمین در حال رایزنی با البرادعی برای واگذاری نخست وزیری به وی و تشکیل دولت وحدت ملی هستند.
 
بنا بر اعلام این منبع، البرادعی برای قبول نخست وزیری شروطی را وضع کرده است مبنی بر اینکه دولت جدید دولت تکنوکرات و متشکل از افراد متخصص باشد تا از این طریق طرح کاملی را برای نجات مصر از بحران کنونی و تحقق حداقل خواسته های مردم ارائه کند.
 
البرادعی همچنین در دیگر شروط خود اعلام کرده است که اختیارات نخست وزیر باید به طور دقیق مشخص شود و این سمت تشریفاتی نباشد چرا که وی تنها در صورتی که نخست وزیر اختیارات گسترده ای داشته باشد این سمت را خواهد پذیرفت.
 
منبع مذکور افزود: البرادعی همچنین شرط گذاشته است که تنها 2 کرسی کابینه جدید متعلق به اخوان المسلمین و یک کرسی متعلق به سلفی ها باشد و اعضای دیگر کابینه وابسته به تکنوکرات ها و افراد متخصصی که وابسته به هیچ حزب سیاسی نیستند باشند.
 
شروط البرادعی در حالی مطرح می شود که اخوان المسلمین نیز پیش از این اعلام کرده بود 70 درصد اعضای دولت جدید مصر غیر از اخوانی ها هستند.
نظرات بینندگان