arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

قیمت نفت بالای ۱۲۳ دلار

قیمت نفت در بازار‌های جهانی به علت نگرانی در مورد کمبود عرضه به ۱۲۳.۴۱ دلار افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: به گزارش رویترز، پس از اینکه نگرانی در مورد کمی عرضه بر نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت به علت احتمال رکود اقتصادی و همچنین محدودیت‌های کرونایی در چین پیشی گرفت، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 14 سنت افزایش 123.41 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 2 سنت افزایش 121.95 دلار معامله شد.

کمی عرضه در بازار با کاهش صادرات لیبی در بحبوحه بحران سیاسی در این کشور تشدید شده است.

سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس برای رسیدن به سهمیه خود تولید با چالش روبرو هستند و روسیه به علت جنگ در اوکراین با ممنوعیت نفت خود مواجه است.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار در یادداشتی گفت: «ادامه محدودیت عرضه محصولات پالایشی در جهان، به همراه کمبود سرمایه گذاری برای افزایش عرضه اعضای اوپک یا سایر منابع، به این معناست که تولید از دست رفته روسیه به هیچ وجه تحت پوشش بازارهای جهانی نیست.»

بانک USB پیش بینی خود از قیمت نفت افزایش داد و اعلام کرد، قیمت نفت برنت تا پایان ماه سپتامبر به 130 دلار در هر بشکه و 125 دلار در سه فصل بعدی برسد. این درحالی است که این بانک قبلا قیمت 115 دلار را پیش بینی کرده بود.

این بانک اعلام کرد: «ذخایر پایین نفت، ظرفیت مازاد رو به کاهش و خطر عقب رشد عرضه از رشد تقاضا در ماه های آتی سبب شده تا ما پیش بینی خود از قیمت نفت را افزایش دهیم.»

 

بازار در انتظار انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکاست تا دیدگاهی در مورد میزان کمی عرضه در بازار و عرضه سوخت بیابد.

 

شش تحلیلگر به رویترز اعلام کردند که ذخایر نفت آمریکا 1.2 میلیون بشکه در هفته منتهی به 3 ژوئن کاهش خواهد یافت و ذخایر بنزین حدود 800 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

نظرات بینندگان