arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

اختلاف نظر وزیر بهداشت و رئیس جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در واقع، ماجرای تشکیل نشدن جلسه شورای عالی بیمه هم به همین اختلاف نظر اعضای این شورا بر سر میزان افزایش تعرفه ها بر می گردد. به طوریکه گفته می شود پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای افزایش تعرفه های خدمات درمانی سال ۹۱، ۳۰ درصد است. وزارت بهداشت نیز با کمی اختلاف عدد ۲۵ درصد را پیشنهاد داده است اما سازمانهای بیمه گر با این میزان افزایش مخالفند.

به گزارش مهر سید عبدالله عمادی معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که چند قبل از تشکیل جلسه شورای عالی بیمه برای اعلام تعرفه ها خبر داده بود، وقتی در مقابل خبرنگارانی قرار گرفت که علت تشکیل نشدن این جلسه را جویا شدند، مجبور شد به اختلاف نظر بیمه ها با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت اعتراف کند.

او گفت که بیمه ها توان افزایش ۲۵ درصدی تعرفه ها را ندارند.

چنین به نظر می رسد که پیشنهاد بیمه ها برای افزایش تعرفه های سال ۹۱ در حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد باشد در حالی که کارشناسان حوزه سلامت معتقدند با این میزان افزایش تعرفه ها، وضعیت حوزه بهداشت و درمان کشور به مراتب بدتر از سالهای قبل خواهد شد.

البته این اختلاف نظر را می توان در سطح بالاتر نیز مشاهده کرد. به طوریکه سلیمان عباسی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اختلاف نظر وزیر بهداشت با رئیس جمهور بر سر میزان افزایش تعرفه ها خبر داده است. به طوریکه گفته می شود نظر رئیس جمهور برای افزایش تعرفه ها کمتر از پیشنهاد ۲۵ درصدی وزیر بهداشت بوده است.
نظرات بینندگان