arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

پوتین: تنها برای دفاع از حاکمیت خود از تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کنیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر جمعه اعلام کرد که روسیه هیچ کشوری را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند و تنها برای دفاع از حاکمیت خود از چنین تسلیحاتی استفاده خواهد کرد. پوتین ادامه داد: ما به شکل مناسب پاسخ می‌دهیم، اما پس از شنیدن پاسخ ما این کشور‌ها می‌گویند که روسیه ما را تهدید می‌کند. روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، اما همه باید بدانند که ما چه توانایی‌های داریم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر جمعه اعلام کرد که روسیه هیچ کشوری را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند و تنها برای دفاع از حاکمیت خود از چنین تسلیحاتی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، رئیس جمهور روسیه در اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ در واکنش به اتهامات غرب در خصوص تهدید جنگ هسته‌ای و جنگ جهانی سوم گفت که مسکو از این لفاظی‌ها اطلاع دارد.

وی توضیح داد: این لفاظی‌ها از بیانیه‌های غربی‌ها نشات می‌گیرد. هر چند وقت یک‌بار سیاستمداران بی‌مسئولیت چنین چیزی را به زبان می‌آورند، حتی سیاستمداران بلندپایه مثلاً در سطح وزارتخانه‌های خارجه چنین اظهاراتی را بیان کرده و هیاهو می‌کنند.

پوتین ادامه داد: ما به شکل مناسب پاسخ می‌دهیم اما پس از شنیدن پاسخ ما این کشورها می‌گویند که روسیه ما را تهدید می‌کند. روسیه کسی را تهدید نمی‌کند اما همه باید بدانند که ما چه توانایی‌های داریم و از چه توانایی برای دفاع از حاکمیت خود استفاده خواهیم کرد. اینها مسائل بدیهی است.

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از جنگ‌های مخرب غرب در نقاط مختلف جهان خاطرنشان کرد: عراق به صورت عملی تخریب شده است. لیبی هنوز نمی‌تواند حاکمیت خود را احیا کند. جنگ در افغانستان که چند دهه به طول انجامید به شکلی شرم آور رها شد و مساله این است که آن‌ها می‌خواستند این وضعیت ایجاد شود.

پوتین افزود: در بسیاری از موارد، مثلاً در یوگسلاوی کشورها تجزیه شدند. پس از نابودی کشور ما (شوروی سابق)، کشورهای جدید با منافع جدید پدید آمدند و تضادهای داخلی زیادی وجود داشت و آن‌ها این تحولات را تشویق کردند و سپس شروع به جدا کردن کوزوو از صربستان کردند.

نظرات بینندگان