arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

نماینده مجلس: ۱۰ میلیون کارت ملی تا پایان شهریور صادر می‌شود

نصرالله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع عقب افتادگی در صدور کارت‌های ملی، گفت: این کمسیون بر اساس شکایت‌هایی که در مورد عدم صدور کارت‌های ملی شده بود، به این موضوع ورود کرده و پیگیر این مسئله شدیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس از صدور ۱۰ میلیون کارت ملی تا پایان شهریور ماه خبر داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع عقب افتادگی در صدور کارت‌های ملی، گفت: این کمسیون بر اساس شکایت‌هایی که در مورد عدم صدور کارت‌های ملی شده بود، به این موضوع ورود کرده و پیگیر این مسئله شدیم.

وی افزود: مردم در انجام کار‌های اداری خود به دلیل نبود کارت ملی دچار مشکلاتی می‌شدند که با توجه به اهمیت موضوع و شکایت‌های واصله به کمسیون اصل نود، ما به موضوع رسیدگی کردیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود:در جلسه‌ای که در همین باره با حضور وزیر کشور، رئیس اداره ثبت احوال برگزار شد ما از آن‌ها خواستیم تا درباره عقب افتادگی ۲ ساله‌ای که در صدور کارت‌های ملی وجود دارد، توضیحاتی را ارائه دهند و برنامه دهند که تا چه زمانی این کار را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد:توضیحاتی که از سوی مسئولان مربوطه در خصوص علت تاخیر در صدور کارت‌های ملی مطرح شد، برای اعضای کمیسیون اصل نود مجلس قانع کنند نبود و از طرف کمسیون ترک فعا در نظر گرتفه شد.

وی افزود:در این نشست قرار بر این شد که تا پایان شهریور ماه ۱۰ میلیون کمبود صدور کارت ملی، صادر شود اداره ثبت احوال این کار را آغاز کرده در حال حاضر هم ۳ میلیون و پانصد هزار کارت ملی صادر شده البته از برنامه کمی عقب است که در ماه‌های آتی این عق افتادگی جبران خواهد شد.

نماینده مشهد در مجلس اضافه کرد:قرار شد تا اداره ثبت احوال در ۳ شیفت کارت‌های ملی را صادر کنند تا در انتهای شهریور ماه طبق وعده‌ای که به مردم داده شده ۱۰ میلیون کارت ملی صادر شود.

نماینده مشهد در مجلس گفت: با صدور این ۱۰ میلیون کارت ملی، اداره ثبت احوال در زمینه صدور کارت ملی به روز خواهد شد و دیگر دراین زمینه با کمبود مواجه نخواهیم شد.

نظرات بینندگان