arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۱

مرسی رهبران اسرائیل را "خون‌آشام" و "قاتل" نامید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک شبکه آمریکایی گزارش داد که اولین رئیس جمهور مصر پس از مبارک، رهبران اسرائیل را خون‌آشام و قاتل نامیده و شعار تبلیغاتیش "اسلام راه‌حل است" می‌باشد.

به گزارش فارس، شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی از پیروزی «محمد مرسی» اولین رئیس جمهور اسلام‌گرای مصر، به بیان دیدگاه‌های متفاوت وی در مسائل گوناگون اشاره کرد و گزارش داد که مرسی طی مبارزات انتخاباتی از دموکراسی، حقوق زنان و برقراری رابطه مسالمت‌آمیز با اسرائیل حمایت کرد اما در عین حال رهبران اسرائیلی را «خون آشام» و «قاتل» نامیده است.

این گزارش با اشاره به اینکه شعار تبلیغاتی مرسی، «اسلام راه‌حل است» بوده و گمانه‌زنی‌هایی درباره قصد وی به منظور ایجاد یک حکومت بنیادگرای اسلامی وجود دارد، افزود: مرسی طی گفت‌وگویی به این شبکه اعلام کرده که چنین تصمیمی ندارد. حزبش به دنبال ایجاد قوه مجریه است که خواست و اراده واقعی مردم را اجرا کرده و منافع آنها را در امور کشور تامین کند.

سی‌ان‌ان گزارش داد که مرسی بار‌ها از سوی رژیم مبارک به دلیل اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه و ادعای تقلب در انتخابات دستگیر شده و ماه‌ها را در زندان گذرانده است.

این در حالی است که برخی منابع اعلام کردند "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا شنبه آینده در اولین سفر یک مقام آمریکایی و بین‌المللی به مصر پس از پیروزی محمد مرسی، وارد قاهره می‌شود. سفری که به اعتقاد کارشناسان به منظور تغییر نگرش و دیدگاه‌های سیاسی مرسی به نفع منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه صورت می‌گیرد.

گزارش‌های رسیده حاکی است وزیر خارجه آمریکا قرار است در این سفر به آینده روابط کشورش با مصر بپردازد و بار دیگر به پایبندی مصر به توافقنامه صلح با اسرائیل و احترام به آزادی عقیده قبطی‌ها یا همان مسیحیان این کشور مطمئن شود.

نظرات بینندگان