arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۱

پاسخ شرکت ایرانسل در مورد هزینه مسابقات پیامکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی استفتاء مهر از دفتر مقام معظم رهبری و دفتر آیت الله وحیدخراسانی در مورد حکم شرعی مسابقات پیامکی، مدیر روابط عمومی ایرانسل در مورد این پیامکها توضیح داد.

آرش کریم‌بیگی مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد روند برگزاری مسابقات پیامکی از طریق این شرکت، گفت: شرکت ایرانسل این مسابقات پیامکی را مستقیما اجرا نمی کند بلکه این شرکت دارای یک بستر گسترده عرضه خدمات ارزش افزوده و محتوای فرهنگی ویژه تلفن همراه به نام ویترین است که شامل مجموعه ای از خدمات فرهنگی، خدمات محتوایی متنی، خدمات محتوایی مبتنی بر پیامهای چندرسانه ای یا همان MMS، ، فروش نرم‌افزارهای تلفن همراه و غیره است و شرکتهای تأمین کننده محتوا- که در حال حاضر 6 مرکز هستند- می توانند روی این بستر خدمات فرهنگی، محتوایی و ارزش افزوده خود را ارائه دهند.
وی افزود: مشترکین برای شرکت در مسابقات فرهنگی، مذهبی، علمی و یا ورزشی و یا دریافت محصولات محتوایی ارزش افزوده، پس از ارسال درخواست مشترک برای دریافت سوالات مسابقات، متن سؤال در قالب پیامکی به حجم 5 پیامک را دریافت می کنند و مشترک در واقع تنها هزینه پیامک ارسالی خود و هزینه های مترتب با پیامک دریافتی سؤالات به طول تقریبی حدود 5 پیامک را پرداخت می کند. بر این اساس در مقابل درخواست مشترک برای شرکت در مسابقه، پیامکی برای او ارسال می شود که محتوای آن پیامک حجمی معادل 5 تا 7 پیامک می شود.
 
کریم بیگی تأکید کرد: در واقع مشترک فقط هزینه محتوایی را که خریداری کرده، می پردازد که ممکن است محتوای یک پیامک مطابق با حجم 5 پیامک باشد. لذا از مشترک هزینه ای بابت عضویت یا شرکت در مسابقه دریافت نمی شود بلکه طبق تعرفه و هزینه های وارده به اپراتور و تأمین کننده محتوا، هزینه محتوای پیامک از مشترک دریافت می شود.
 
وی با تشکر از اعلام نظر مراجع معظم تقلید در خصوص موضوع خدمات محتوایی و ارزش افزوده تلفن همراه، تأکید کرد: شرکت ایرانسل خود را ملزم به رعایت قوانین شرعی و کشوری می داند و تمامی مسابقاتی که در ایرانسل توسط شرکتهای تأمین کننده محتوا برگزار می شود، هدفشان فرهنگی و عرضه خدمات ارزش افزوده است.
 
مدیر روابط عمومی ایرانسل با بیان اینکه حتی محتوای مطالب، خدمات ارزش افزوده و محتوایی و همچنین سؤالاتی که در این مسابقات ارائه می شود از مراجع متولی امور فرهنگی و مذهبی کشور تأمین می گردد، اعلام کرد: جوایزی که در پی این مسابقات ارائه می شود از طرف ایرانسل نیست بلکه این جوایز بر اساس تعامل شرکت تأمین کننده محتوا با حامی مالی(اسپانسر) تهیه می شود که عمدتا با شناخت خوبی که از فرصت عرضه خدمات ارزش افزوده و محتوای روی تلفن همراه در دستگاههای متولی به وجود آمده، تأمین کننده این جوایز نیز عموما نهادهای فرهنگی و ورزشی هستند.
 
به گفته کریم‌بیگی جوایز این مسابقات پیش از برگزاری تعیین، تهیه و اعلام می شوند و مراسم اهدای این جوایز نیز همواره با حضور نهادهای نظارتی و اصحاب رسانه برگزار شده و می شود.
 
وی با تأکید بر اینکه شرکت ایرانسل در برگزاری این مسابقات بر اساس تعرفه های مشخص و از پیش اعلام شده، عمل می کند و تنها هزینه محتوای مورد درخواست مشترک با اعلام قبلی به وی از مشترک دریافت می شود، یادآور شد: ویترین ایرانسل از چهار سال پیش به عنوان نخستین بازار عرضه محتوا و خدمات فرهنگی- هنری روی تلفن همراه بوده است و هدف ایرانسل از ابتدا تا کنون در این زمینه، فرهنگ‌سازی و عرضه محتوای فرهنگی و فاخر بوده است و اینکه تلفن همراه را از یک تهدید یا دغدغه فرهنگی با عرضه محتوای فاخر و سالم به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر روابط عمومی ایرانسل در پایان به تعرفه پایه پیامکهای ارسالی در شرکت ایرانسل اشاره کرد و گفت: تعرفه پیامک با نوشتار فارسی برای سیم‌کارت دائمی و اعتباری و کلیه پیامکهای مشترکین سیم‌کارت های پیام‌رسان 100 ریال و پیامک با نوشتار لاتین برای همین سیم‌کارتها 160 ریال و در ساعات غیر پیک این تعرفه برای مشترکین سیم‌کارتهای دائمی 128 ریال می باشد.
نظرات بینندگان