arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: استیضاح وزیر کشاورزی قطعی نیست

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عده‌ای تلاش دارند که این تفکر را در کشور القا کنند که نسبتی بین مذاکرات و معیشت مردم وجود ندارد این در حالیست که در عمل شاهد پیوستگی این دو به یکدیگر هستیم از این‌رو با در نظر گرفتن منافع ملی و در راستای منویات مقام معظم رهبری این مهم باید به نتیجه برسد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عده‌ای تلاش دارند که این تفکر را در کشور القا کنند که نسبتی بین مذاکرات و معیشت مردم وجود ندارد این در حالیست که در عمل شاهد پیوستگی این دو به یکدیگر هستیم از این‌رو با در نظر گرفتن منافع ملی و در راستای منویات مقام معظم رهبری این مهم باید به نتیجه برسد

 ذبیح الله اعظمی ساردویی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده‌اند؟ گفت: ساداتی‌نژاد وزیر مقتدری است که باید به آن زمان داد که برنامه‌های خود را عملیاتی کند و بحث‌هایی مبنی بر استیضاح وی قطعی نیست.

نماینده مردم کرمان با بیان اینکه وزیر کشاورزی در انتصاب مدیران این وزارتخانه اشتباهاتی داشته است، افزود: دیدگاه نمایندگان نسبت به وزیر کشاورزی منفی نیست و وی جزو وزرای قابل قبول است این در حالیست که نظرات مجلسیان نسبت به عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار منفی بود که‌ در نهایت منجر به استعفای ایشان شد.

وی با اشاره به خواسته‌های مجلس و مردم از وزیر کشاورزی، افزود: گرانی نهاده‌های دامی و پایه تولید در بخش کشاورزی چالش‌های جدی را پیشرو تولیدکنندگان قرار داده است اما با هم فکری و ارائه راهکار می‌توان در نهایت به نتیجه واحد رسید و از این بحران گذر کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی ادامه داد: وظیفه مجلس نظارت بر اجرای قوانین سیاست‌های اجرایی دولت است بخصوص در تامین کالاهای اساسی و در حال حاضر مشکل اصلی متوجه عملکرد دولتیان است. دولت وعده اعطای تسهیلات کم بهره مانند دامدار کارت، کشاورز کارت را به فعالان این حوزه می‌دهد اما درعمل اقدام سریع و بدون تشریفات و آسان برای اجرا آن انجام نمی‌دهد از سوی دیگر سود تسهیلات بانکی آنقدر بالاست که کشاورزان رغبتی برای دریافت آن نمی‌کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبراباد ادامه داد: مجلس تصویب کرد بعد از حذف ارز ترجیحی، نباید قیمت‌ها از شهریور 1400 بالاتر برود، دولت بخشی از یارانه ارزی را حذف کرد اما نسبت به قول‌هایی که داد پایبندی از خود نشان نداد.

اعظمی ساردویی با بیان اینکه بعد اصلاح نظام ارز ترجیحی قیمت ده‌ها قلم کالا افزایشی شد، افزود: دولت‌های دوازدهم و سیزدهم برنامه‌ موثری برای کنترل قیمت‌ها بعد از حذف ترجیحی نداشتند و این دولت هم هنوز هم درگیر آن هست.

وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات برجام با معیشت مردم گره خورده است، خاطر نشان کرد: عده‌ای تلاش دارند که این تفکر را در کشور القا کنند که نسبتی بین مذاکرات و معیشت مردم وجود ندارد این در حالیست که در عمل شاهد پیوستگی این دو به یکدیگر هستیم از این‌رو با در نظر گرفتن منافع ملی و در راستای منویات مقام معظم رهبری این مهم باید به نتیجه برسد و به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که وزرا به چالش کشیده شده‌اند همین موضوع مشکلات تامین اعتبارات، ارز مورد نیاز و تامین برخی کالاهای مورد نیاز از خارج و …. است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در ادامه بیان کرد: امیدوارم دولت و وزیر امور خارجه برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم‌ها اقدامات اساسی انجام دهند تا مردم از این شرایط گذر کنند.

وی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم تقلیل پیدا کرده است، افزود: مردم در تامین معیشت در تنگنا هستند و به نوعی حد تحمل آنها کاهش پیدا کرده است و این را مردن بطور مرتب در حوزه های انتخابیه به نمایندگان گوشزد می کنند.

نظرات بینندگان