arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

فرزند ایلان ماسک خواستار قطع نسبت خانوادگی با پدر خود شد

دختر ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا بطور قانونی درخواست تغییر نام و جنسیت خود را ارائه کرده است. درخواست تغییر نام و گواهی تولد جدید در یک دادگاه عالی لس‌آنجلس در سانتا مونیکا در ماه آوریل ارائه شده که به تازگی به بیرون درز کرده است.از جزئیات اختلاف میان فرزند و پدر اطلاعی در دست نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دختر ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا بطور قانونی درخواست تغییر نام و جنسیت خود را ارائه کرده است.

او که یک ترنسجندر است گفته دیگر به هیچ شکلی مایل نیست نسبتی با پدر «بیویوژیک" خود داشته باشد.

فرزند ۱۸ ساله ایلان ماسک می‌گوید یک زن است و نام خود را به «ویوین جنا ویلسون» تغییر داده است.

او پیش از این با نام «ژاویر الکساندر ماسک» شناخته می‌شد.

درخواست تغییر نام و گواهی تولد جدید در یک دادگاه عالی لس‌آنجلس در سانتا مونیکا در ماه آوریل ارائه شده که به تازگی به بیرون درز کرده است.

از جزئیات اختلاف میان فرزند و پدر اطلاعی در دست نیست.

آقای ماسک در سال ۲۰۰۰ میلادی با جاستین ویلسون، مادر ویوین که نویسنده کانادایی است ازدواج کرد که این دو بعد از ۸ سال از هم جدا شدند.

فرزند اول آنها نوادا نام داشت که در سال ۲۰۰۲ و دو سال بعد از ازدواجشان متولد شد ولی ۱۰ هفته پس از تولد به دلیل ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد فوت کرد.

آقای ماسک و همسر سابقش صاحب دو پسر دوقلو بنام‌های ژاویر و کریفین و همچنین پسرهای سه قلو بنام‌های دامیان، مای و ساکسون شدند.

آقای ماسک البته دو فرزند دیگر هم از «گرایمز» خواننده کانادایی دارد که با او رابطه غیرمستمری داشت.

با وجود شهرت جهانی ایلان ماسک، نام فرزندان او چندان شناخته شده نیست؛ اخیرا و در روز پدر آقای ماسک در توییتی نوشت که تمامی فرزندان خود را دوست دارد.

آقای ماسک درباره تصمیم فرزند خود و اینکه چرا از او فاصله گرفته اظهار نظر نکرده است.

او درباره مسائل ترنس‌ها اظهار نظر فراوان کرده و در موارد متعددی به ضدیت با همجنسگرایی مردان متهم شده است.

او درباره مسائل مختلفی درباره موضوعات مرتبط با ترنس‌ها صریحا انتقاد کرده بود و در بعضی موارد هم به ضدیت با همجنسگرایان متهم شده است.

درخواست دختر آقای ماسک یک ماه پیش از حمایت آقای ماسک از حزب جمهوری‌خواه بود؛ او پیشتر به حزب دموکرات رای داده بود.

آقای ماسک حدود دو سال پیش در توییتر استفاده از ضمائر را نکوهش کرده بود که آن را بعدا حذف کرد؛ او بعدا گفته بود «از ترنس‌ها قطعا حمایت می‌کند اما تمامی این ضمائر به لحاظ زیباشناسی کابوسند.»

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان