arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

گفتگوی بلینکن و همتای اسرائیلی درباره ایران و سفر بایدن به منطقه

یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل در حساب توییتری خود نوشت: من امروز با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفتگو کردم. وی تصریح کرد: ما در مورد سفر آتی جو بایدن رییس جمهور آمریکا به اسرائیل صحبت کردیم. این دیدار فرصتی برای تاکید بر ارتباط شخصی عمیق رئیس جمهور آمریکا با اسرائیل، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل و تقویت جایگاه اسرائیل در منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره سفر ماه آتی جو بایدن به منطقه و نیز مسائل منطقه و ایران گفت وگو کردند.

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب توییتری خود نوشت: من امروز با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفتگو کردم.

وی تصریح کرد: ما در مورد سفر آتی جو بایدن رییس جمهور آمریکا به اسرائیل صحبت کردیم. این دیدار فرصتی برای تاکید بر ارتباط شخصی عمیق رئیس جمهور آمریکا با اسرائیل، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل و تقویت جایگاه اسرائیل در منطقه است.

وی ادعا کرد: این سفر پیامدهای مهمی برای منطقه و مقابله با ایران و همچنین ظرفیت زیادی برای ارتقای ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد.

این مقام صهیونیستی ادامه داد: من همچنین در مورد سفر آتی خود به ترکیه و همکاری مشترک با دولت ترکیه در مبارزه با تروریسم به همتای آمریکایی خود توضیح دادم.

کاخ سفید ۲۴ خرداد ماه سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و عربستان را تایید و تاریخ آن را ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیرماه) اعلام کرد؛ سفری که پیش از اعلام رسمی، موجی از انتقادات را همراه داشته و نشانه استیصال دولت بایدن ارزیابی شده است.

با این که بسیاری از تحلیلگران، این سفر را در نتیجه استیصال دولت آمریکا در کاهش قیمت سوخت در این کشور می‌دانند اما مقامات آمریکایی تاکید می‌کنند حضور بایدن در خاورمیانه (غرب آسیا) به دلایل امنیتی صورت می‌پذیرد.

سفر بایدن همچنین در سایه بحران سیاسی شدید رژیم صهیونیستی و فروپاشی کابینه ائتلافی این رژیم، انجام می گیرد.

نظرات بینندگان