arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

آتش سوزی گسترده در جنگل های ترکیه/ مقامات احتمال خرابکاری دادند

رسانه های ترکیه از وقوع آتش سوزی گسترده در جنگل های استان «موغله» واقع در جنوب غرب این کشور خبر داده و احتمال دادند که آتش سوزی عمدی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رسانه های ترکیه از وقوع آتش سوزی گسترده در جنگل های استان «موغله» واقع در جنوب غرب این کشور خبر داده و احتمال دادند که آتش سوزی عمدی باشد.

شبکه تلویزیونی «ان تی وی» در این باره گزارش داد که این آتش سوزی همزمان در سه نقطه آغاز شده و نیروهای امنیتی در حال تحقیقات درباره احتمال خرابکاری بودن آن هستند.

آتش سوزی در جنگل های «مارماریس» و کوهستان های روستای «آمازان» استان موغله شامگاه سه شنبه آغاز شد.

بر پایه گزارش ها، آتش سوزی به علت وزش باد شدید در حال گسترش و پیشروی به دیگر مناطق است.

مقام های ترکیه اعلام کردند که در پی وقوع این حادثه همه دستگاه ها متولی بسیج شده وعملیات خاموشی از زمین و هوا برای خاموشی آتش ادامه دارد.

رسانه های ترکیه با توجه به همزمانی آتش سوزی در سه نقطه احتمال دادند که این حادثه اقدامی خرابکارانه و عمدی بوده باشد؛ به گفته آنان مقامات امنیتی تحقیقات در این باره را آغاز کردند.

سال گذشته صدها مورد آتش سوزی در جنگل های ترکیه به ویژه نوار ساحالی جنوبی این کشور رخ داد و در جریان آنها هزاران هکتار از عرصه های جنگلی این کشور نابود و به خاکستر تبدیل شد.

تغییرهای اقلیمی حاصل دست بشر و گرمای بی سابقه و خشکی از عوامل مهم و اصلی آتش سوزی در منطقه مدیترانه به شمار می رود که تابستان گذشته منجر به بی خانمانی هزاران نفر و خسارت های بسیار شد.

نظرات بینندگان