arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

مقام آمریکایی: اوکراین ماهانه ۵ تا ۶ میلیارد دلار از دست می‌دهد

سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا طی سخرانی خود در بانک جهانی اظهار کرد: «اوکراین برای مدیریت این جنگ حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار در ماه از دست می‌دهد و این رقم خیره‌کننده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: ایالات متحده گفت که در بحبوحه حملات روسیه به اوکراین، دولت اوکراین ماهانه بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس،‌ سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا طی سخرانی خود در بانک جهانی اظهار کرد: «اوکراین برای مدیریت این جنگ حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار در ماه از دست می‌دهد و این رقم خیره‌کننده است.»

وی افزود: اگرچه واشنگتن قرار است ۷.۵ میلیارد دلار برای تامین مالی هزینه‌های بودجه اوکراین در اختیار این کشور قرار دهد، اما این بودجه در بازه زمان بلندمدت کافی نخواهد بود. ما می‌دانیم که کمک‌ها و حمایت‌های مستقیم بیشتری نیاز خواهد بود.

بریجیت برینک، سفیر ایالات متحده در کی‌یف از کمک ۷.۵ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین در اوایل ژوئن خبر داد. وی گفت که کشورش پیشتر حدود یک میلیارد دلار به دولت کی‌یف اختصاص داده بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

نظرات بینندگان