arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

سید حسن خمینی: جامعه ما از سختی هایی رنج می برد/ قوه قضاییه نقش بی بدیلی در رضایتمندی مردم دارد

سید حسن خمینی گفت: اگر قوه قضائیه در یک نظامی از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد سایر نهادها هم لاجرم به چنین صفتی متصف می شوند و این نقش بی بدیلی است که هم رضایتمندی مردم را در پی دارد و هم الهی بودن نظام را تضمین می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جماران: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: اگر قوه قضائیه در یک نظامی از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد سایر نهادها هم لاجرم به چنین صفتی متصف می شوند و این نقش بی بدیلی است که هم رضایتمندی مردم را در پی دارد و هم الهی بودن نظام را تضمین می کند.

او با تأکید بر اینکه قوه قضائیه مهمترین نهاد جلوه گاه عدالت در نظام الهی ما است، گفت: همه می دانیم دشمنی ها هست و آنچه می تواند دشمنی ها را از بین ببرد توکل به خدا، نصرت به خدا و استفاده از علم و دانش، مدیریت بالا و تمام توان مندرج در بدنه نظام مدیریتی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در تجدید میثاق قوه قضائیه با آرمان های امام خمینی(س) ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش، گفت: عدالت در مقام تکوین به معنای قسط، نظم و دارای هدف بودن و در مقام تشریع و عمل به معنای خروج از ظلم است.

او تأکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی وقتی می تواند خودش را الهی بداند که هم عادل و هم دارای هدف باشد و به سوی آن هدف حرکت کند؛ غایتی را برای خودش در نظر بگیرد و رفتار و عمل خودش را برای رسیدن به آن غایت تنظیم کند و هر آنچه در این مسیر انجام می دهد و هر حکمی که در این مسیر صادر می کند به نحو عادلانه و غیر ظالمانه باشد.

وی افزود: در پیگیری بحث عدالت، چه با تعریف ارسطو که وضع شیء در محل است، چه تعریف هایی که برابر انصاف گرفته اند و چه تعریف های دیگری که در این حوزه احیانا مطرح شده، مهمترین نهادی که جلوه گاه این مسأله برای نظام الهی ما است، قوه قضائیه است.

سید حسن خمینی اظهار داشت: اگر قوه قضائیه در یک نظامی از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد سایر نهادها هم لاجرم به چنین صفتی متصف می شوند و این نقش بی بدیلی است که هم رضایتمندی مردم را در پی دارد و هم الهی بودن نظام را تضمین می کند.

وی گفت: بحمدالله دوره جدید با مدیریت برادر بزرگوارمان آقای اژه ای با تجارب 40 ساله همراه است. رئیس این نهاد برآمده از متن همین مجموعه است و تجربه لازم و شناخت کافی را دارد و از سابقه و مدیریت بسیار ممتازی بهره مند است. به همین جهت همه امیدوارند دوره حاضر مدیریت در قوه قضائیه دوره ممتاز و بسیار خوبی باشد.

او ادامه داد: امیدواریم آنچه خدای سبحان می پسندد نظام ما را به صفت الهی بودن نزدیک می کند بر زبان، قلم و حکم دوستان جاری باشد و ان شاء الله خداوند این نظام برآمده از خون شهدا و به تعبیری برآمده از الله اکبرها و نظامی که تاریخ پر فراز و فرود اسلام ما را به او رسانده و امروز ثمره مجاهدت های یک تاریخ و یک افتخار بزرگ برای همه ما است، از گزند دشمنی ها مصون بماند.

وی یادآور شد: همه می دانیم دشمنی ها هست و آنچه می تواند دشمنی ها را از بین ببرد توکل به خدا، نصرت به خدا و استفاده از علم و دانش، مدیریت بالا و تمام توان مندرج در بدنه نظام مدیریتی جمهوری اسلامی است.

سید حسن خمینی تأکید کرد: ان شاء الله توحید کلمه و «همه با هم» بودن منشأ اثر و مطمع نظر شود و با فرماندهی رهبری معظم انقلاب بتوانیم کاری انجام بدهیم که مرضی رضای خدای سبحان و جامعه ما است که از سختی هایی رنج می برد.

نظرات بینندگان