arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۱

تظاهرات ميليوني مصريها درميدان التحرير

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مصر قرار است امروز (جمعه 9 تيرماه) با حضور در جمع تظاهركنندگان ميليوني در ميدان التحرير قاهره كه عليه شوراي نظامي و تحت عنوان "تحويل قدرت" حضور يافته اند، سخنراني كند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم از ميدان التحرير قاهره ،" ياسر علي " سخنگوي محمد مرسي گفت كه رئيس جمهوري منتخب مصر با حضور در تجمع  ميليوني مردم مصر و مراسم " تحويل قدرت " كه امروز در ميدان التحرير در مركز قاهره برگزار مي شود ، سخنراني مي كند.

تجمع كنندگان در ميدان التحرير در مركز قاهره، با اقدام شوراي نظامي در زمينه وادار كردن رئيس جمهوري منتخب به قبول سلب اختياراتش و اداي سوگند در مقابل دادگاه عالي قانون اساسي مخالفت كردند.

مردم انقلابي مصر معتقدند كه سوگند ياد كردن مرسي در برابر دادگاه قانون اساسي به منزله به رسميت شناختن متمم قانون اساسي به شمار مي رود، متممي كه شوراي نظامي با صدور آن اختيارات خود را افزايش داده و اختيارات رييس جمهور را سلب كرده است.

يكي از تجمع كنندگان درميدان التحرير قاهره گفت: اين مساله از نظر ما مردود است و ما به عنوان كساني كه به محمد مرسي راي داده ايم ، با آن مخالفيم و از مرسي به عنوان رئيس جمهوري منتخب مردم مصر مي خواهيم كه سوگند رياست جمهوري را درحضور مردم يا نمايندگان مجلس ادا كند.

يكي ديگر از تجمع كنندگان در ميدان التحرير افزود: مردم مرسي را انتخاب كرده اند تا وي در راه تحقق خواسته هايشان گام بردارد.

وي خاطرنشان كرد: مردم مصر نمي خواهند كه رئيس جمهوري آنان در دادگاه قانون اساسي سوگند ياد كند تا انحلال پارلمان و متمم قانون اساسي صادره از سوي شوراي نظامي را به رسميت نشناسد.

يك شهروند ديگر مصري در ميدان التحرير در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: برخي از مردم مصر جان خود را به خاطر شرايطي كه ما اكنون در آن قرار داريم ، فدا كردند و حضور ما دراين جا كم ترين كاري است كه مي توانيم براي تقديم به ارواح شهداي مصر انجام دهيم و اكنون آماده ايم كه براي رسيدن به آزادي در ميدان التحرير جان خود را فدا كنيم.

تجمع كنندگان درميدان التحرير ضمن دفاع از اختيارات رئيس جمهوري منتخب مصر با بازگشت به زندگي همراه با خفت و خواري در سايه حكومت شوراي نظامي مخالفت كردند.

يكي از تجمع كنندگان درميدان التحرير قاهره از شوراي نظامي مصر خواست كه به طور شرافتمدانه قدرت را به رئيس جمهوري جديد مصر تحويل دهد.

وي گفت: اين آخرين فرصت براي شوراي نظامي حاكم درمصر است زيرا ما قواي خود را به خوبي مي شناسيم و مي دانيم چگونه از رئيس جمهوري منتخب خود كه با آراي خود او را انتخاب كرديم ، دفاع و حمايت كنيم و حتي حاضريم در راه رسيدن به زندگي شرافتمدانه جان خود را فدا كنيم .
نظرات بینندگان