arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۱

«نجیب میقاتی» مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد

«انطوان شقیر»، مدیرکل دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور پس از رایزنی با «نبیه بری»، رئیس پارلمان و اطلاع از نتایج آرا، «نجیب میقاتی» را برای ماموریت‌دهی به منظور تشکیل دولت جدید به حضور خود فراخوانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: «انطوان شقیر»، مدیرکل دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور پس از رایزنی با «نبیه بری»، رئیس پارلمان و اطلاع از نتایج آرا، «نجیب میقاتی» را برای ماموریت‌دهی به منظور تشکیل دولت جدید به حضور خود فراخوانده است.

به گزارش النشره، نتیجه رایزنی‌های الزام‌‎آور پارلمانی برای معرفی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه توسط میشل عون به کسب 54 رای از سوی نجیب میقاتی در برابر 25 رای «نواف سلام»، یک رای «سعد الحریری»، یک رای «روعه الحلاب» و عدم رای 46 نفر منجر شد.

پارلمانِ جدیدِ لبنان برآمده از نتایج این انتخابات مسئولیت تصویب لوایح و اصلاحات فوری مورد نیاز صندوق بین المللی پول برای حمایت از لبنان را برعهده خواهد داشت که بیش از دو سال است درگیر بحران شدید اقتصادی است.

لبنان از پاییز سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد بحران شدید اقتصادی و مالی است که شیوع کرونا از ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی و به دنبال آن انفجار هولناک بندر بیروت در اوت همان سال، این وضعیت را بدتر کرد و این کشور را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داد.

نظرات بینندگان