arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

چه ایالت‌هایی در آمریکا سقط جنین را ممنوع می‌کنند؟

رأی دیوان عالی ایالات متحده راه را باز کرده است تا هر کدام از ایالت‌ها بتوانند اختیار زنان باردار را برای سقط جنین ممنوع یا به شدت محدود کنند. در سال ۱۹۷۳ این دیوان در مورد پرونده «رو در برابر وید» حکم داده بود که زنان باردار در سه ماه اول بارداری خود حق سقط جنین دارند، در حالی که محدودیت‌های قانونی و ممنوعیت را در سه ماهه دوم و سوم بارداری مجاز می‌دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: رأی دیوان عالی ایالات متحده راه را باز کرده است تا هر کدام از ایالت‌ها بتوانند اختیار زنان باردار را برای سقط جنین ممنوع یا به شدت محدود کنند.

در سال ۱۹۷۳ این دیوان در مورد پرونده «رو در برابر وید» حکم داده بود که زنان باردار در سه ماه اول بارداری خود حق سقط جنین دارند، در حالی که محدودیت‌های قانونی و ممنوعیت را در سه ماهه دوم و سوم بارداری مجاز می‌دانست.

اکنون این دیوان آن حکم قبلی را لغو کرده است و عملاً این امکان را برای ایالت‌ها فراهم می‌کند که سقط جنین زودتر از ۱۲ هفته را ممنوع کنند.

سقط جنین به طور خودکار در ایالات متحده غیرقانونی نخواهد شد - اما اکنون به هر ایالتی اجازه داده می‌شود که در مورد مجاز بودن سقط جنین و چگونگی آن جداگانه تصمیم بگیرند.

تصمیم دیوان عالی کشور بر چه کسانی بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت؟

به گفته موسسه گوتمکر، سازمان تحقیقاتی که از حق سقط جنین حمایت می‌کند، حدود ۴۰ میلیون زنِ در سنین باروری در ایالت‌هایی زندگی خواهند کرد که دسترسی به سقط جنین در آن‌ها دشوارتر می‌شود.

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری ایالات متحده (CDC)، حدود ۶۳۰ هزار مورد سقط جنین در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده انجام شده است، اگرچه تحقیقات خود گوتمکر نشان می‌دهد که این تعداد ممکن است نزدیک به ۸۶۰ هزار مورد باشد.

مرکز کنترل بیماری ایالات متحده می‌گوید که اکثریت قریب به اتفاق سقط جنین‌ها، ۹۲.۸ درصد، در طول سه ماهه اول انجام می‌شود. اکثر افرادی که سقط جنین می‌کنند مجرد هستند، اگرچه ممکن است در آن زمان با شریک زندگی خود زندگی کنند. از هر ۱۰ زنی که سقط جنین می‌کنند، یک نفر نوجوان است و بیشتر آنها در دهه ۲۰ زندگی خود هستند. حدود ۶۰ درصد از افرادی که سقط جنین می‌کنند قبلاً زایمان هم کرد‌ه‌اند و نزدیک به ۶۰ درصد قبلاً هرگز سقط جنین نکرده‌اند.

چه نوع محدودیت‌هایی برای سقط جنین اعمال خواهد شد؟

بسیاری از ایالت‌ها «قوانین ماشه‌ای» را تصویب کرده‌اند که پس از لغو حکم «رو در برابر وید» اعمال می‌شوند. برخی دیگر از ایالت‌ها، قوانین قدیمی پیش از سال ۱۹۷۳ را که سقط جنین را ممنوع می‌کردند، لغو کرده بودند - این قوانین اکنون می‌توانند لازم الاجرا شوند.

در طول دهه گذشته، چندین ایالت نیز تلاش کرده‌اند قوانینی را تصویب کنند که سقط جنین را غیرقانونی می‌کند، مگر در موارد معدودی مانند اینکه زندگی زن باردار در خطر باشد. برخی از این قوانین را دادگاه‌های بدوی‌ لغو کردند، زیرا به نظر می‌رسید ناقض حکم «رو در برابر وید» باشند. اما اکنون آن قانون‌ها احتمالا دوباره به اجرا در می‌آیند.

به گفته گوتمکر، در مجموع بیش از ۲۰ ایالت در حال انجام اقداماتی برای محدود کردن دسترسی به سقط جنین هستند. برخی از ایالت‌ها قصد دارند سقط جنین را از لحظه لقاح ممنوع کنند، در حالی که برخی دیگر ممنوعیت‌هایی را در شش هفتگی و پس از آن اعمال می‌کنند.

همه ایالت‌ها سقط جنین را برای نجات جان مادر مجاز می‌دانند، اما برخی از آنها استثناهایی را برای ممنوعیت‌ آن در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم قائل می‌شوند.

اکثر ایالت‌ها گفته‌اند که زنان را به دلیل تلاش برای پایان دادن به بارداری خود تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند داد، و مجازات‌های کیفری را فقط برای ارائه دهندگان امکان سقط جنین و سایر افرادی که سعی می‌کنند به مردم در سقط جنین کمک کنند محفوظ می‌دارند.

در اینجا نگاهی می‌کنیم به آنچه که می‌تواند در آن ایالت‌ها اتفاق بیفتد.
انتظار می‌رود ایالت‌ها به طور جداگانه چه محدودیت‌هایی را برای سقط جنین اعمال کنند؟

از لحظه لقاح

آلاباما

موارد استثنا: برای حفظ سلامت یا جان مادر یا در مواردی که بعید است کودک پس از تولد زنده بماند

ممنوعیت سقط جنین قبل از حکم رو اکنون در حال اجرا است. این قانون فقط برای نجات جان مادر استثنا قائل می شود. یک قانون ۲۰۱۹ که توسط یک قاضی مسدود شده بود، می تواند دوباره اجرا شود.

این قانون سقط جنین را در هر مرحله از بارداری غیرقانونی می‌کند - مگر در مواردی که «برای جلوگیری از خطر جدی برای سلامتی» مادر یا «ناهنجاری کشنده جنین» ضروری باشد. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد.

طبق این قانون، پزشکِ متهم به انجام سقط جنین ممکن است با مجازات ۹۹ سال زندان روبرو شود.

تعداد زنان ۱۴ تا ۴۴ ساله: ۹۴۹۹۰۰

سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۸.۱

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۵
_________________________________
آرکانزاس

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۱۹ تصویب شد، به اجرا در خواهد آمد و سقط جنین را در هر مرحله از بارداری ممنوع می‌کند. تنها استثنا در صورتی است که جان فرد باردار در خطر باشد.

هر کسی که اقدام به انجام سقط جنین کند ممکن است تا ۱۰۰ هزار دلار جریمه و به حبس تا ۱۰ سال محکوم شود.

تعداد زنان ۱۴ تا ۴۴ ساله: ۵۵۷۴۰۰

سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۶.۴

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۳
_________________________________
آیداهو

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر یا در موارد مستند تجاوز جنسی یا زنای با محارم

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۲۲ تصویب شد، به اجرا در خواهد آمد و سقط جنین را در هر مرحله از بارداری ممنوع می‌کند.

برای نجات جان فرد باردار استثنا وجود دارد. قربانیان تجاوز جنسی یا زنای با محارم نیز در صورتی که جرم قبلاً به مجریان قانون گزارش شده و گزارش پلیس به پزشک ارائه شده باشد، معاف هستند. ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی که این قانون را نقض کنند ممکن است با مجازات زندان مواجه شوند.

تعداد زنان ۱۴ تا ۴۴ ساله: ۳۲۸۹۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۵.۴

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۳
_________________________________
لوئیزیانا

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۰۶ تصویب شد، به اجرا گذاشته خواهد شد و سقط جنین را در هر مرحله ممنوع خواهد کرد.

اگر جان فرد باردار در خطر باشد، استثنا وجود دارد. فرد باردار از مسئولیت کیفری مصون است، اما هر کسی که عمل سقط جنین را انجام دهد ممکن است زندانی شود و تا ۱۰۰ هزار دلار جریمه شود.

تعداد زنان ۱۴ تا ۴۴ ساله: ۹۳۶۱۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۱۰

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۴
_________________________________
میشیگان

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر

سقط جنین تا زمانی که شدنی باشد، که حدود ۲۴ تا ۲۸ هفتگی است، قانونی باقی می‌ماند. پس از آن فقط برای حفظ جان مادر قانونی خواهد بود.

ممنوعیت قبل از حکم «رو» از سال ۱۹۳۱ هنوز در قوانین وجود دارد و سقط جنین را مگر برای حفظ جان مادر، غیرقانونی می‌کند. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. یک قاضی دستور ممنوعیت اولیه اجرای قانون قدیمی را در صورت لغو شدن قانون «رو» صادر کرد، اما این تصمیم می‌تواند مورد اعتراض قرار گیرد.

تعداد زنان ۱۴ تا ۴۴ ساله: ۱۸۷۴۳۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۱۳.۹

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۲۱
_________________________________
اوکلاهاما

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۲۱ تصویب شد، به اجرا در خواهد آمد و سقط جنین را در هر مرحله از بارداری ممنوع می‌کند. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. برای محافظت از جان مادر استثنا وجود دارد. انجام عمل سقط جنین در غیر این موارد مجازات حبس خواهد داشت.

در ماه مه، اوکلاهاما یکی از محدود کننده‌ترین قوانین سقط جنین در این کشور را تصویب کرد که سقط جنین را از لحظه لقاح ممنوع کرد. این ماده اساساً قانون «رو در برابر وید» را کاملاً دور زد و اجرای قانون را به شهروندان عادی واگذار کرد و نه دولت.

تعداد زنان ۱۴ تا ۴۴ ساله: ۷۶۸۸۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۶.۲

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۴
_________________________________
تگزاس

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۲۱ تصویب شد، اجرایی خواهد شد و سقط جنین را در هر مرحله ممنوع خواهد کرد. یک استثنا برای فوریت‌های پزشکی برای نجات جان مادر وجود دارد. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. هر کسی که عمل سقط جنین را انجام دهد ممکن است به حبس ابد و جریمه نقدی محکوم شود، اما خود بیماران از تعقیب قضایی معاف خواهند بود.

سال گذشته، تگزاس تقریباً تمام موارد سقط جنین را به جز در موارد «فوریت پزشکی» ممنوع کرد. این قانون که سقط جنین را پس از حدود شش هفتگی غیرقانونی می‌داند، حکم «رو در برابر وید» را دور زد و به شهروندان عادی این حق را داد که از هر کسی که به زنی در سقط جنین کمک می‌کند، شکایت کنند.

تعداد زنان ۱۴ تا ۴۴ ساله: ۵۸۸۵۹۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۹.۵

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۲۱
_________________________________
اوهایو

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

لایحه ممنوعیت سقط جنین پس از هفته ششم که در سال ۲۰۱۹ تصویب شد اما یک قاضی جلوی اجرای آن را گرفت، در صورت لغو قانون «رو» می‌تواند اجرایی شود.

این لایحه فقط برای محافظت از جان مادر استثناهایی اعمال خواهد کرد. پزشکانی که سقط جنین انجام می‌دهند ممکن است با مجازات ۲۵ سال زندان مواجه شوند و مجوز پزشکی خود را از دست بدهند.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۲۲۰۳۳۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۹.۳

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۹
_________________________________
کنتاکی

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۱۹ تصویب شد، می‌تواند اجرایی شود و سقط جنین را در هر مرحله ممنوع کند.

استثناهای برای جلوگیری از مرگ مادر یا «صدمات دائمی یک اندام حیاتی» وجود دارد. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. انجام سقط جنین یک جنایت محسوب می‌شود - مجازات آن زندان است.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۸۴۸۵۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۵.۶

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱
_________________________________
می‌سی‌سی‌پی

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر یا در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۰۷ تصویب شد، به اجرا گذاشته خواهد شد و سقط جنین را در هر مرحله از بارداری ممنوع خواهد کرد.

برای تجاوز جنسی و حفظ جان مادر استثنا وجود دارد. ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی که این قانون را نقض کنند ممکن است تا ۱۰ سال زندانی شوند.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۵۹۱۷۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۸.۳

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱
_________________________________
میسوری

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۱۹ تصویب شد، اجرایی خواهد شد و سقط جنین را در هر مرحله از بارداری غیرقانونی می‌کند.

یک استثنا برای فوریت‌های پزشکی برای حفظ جان مادر یا جلوگیری از «صدمات فیزیکی برگشت‌ناپذیر به یکی از کارکردهای مهم بدن» وجود دارد. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. پزشکانی که سقط جنین انجام می‌دهند ممکن است به ارتکاب جنایت متهم شوند و مجوز پزشکی آنها باطل شود.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۱۱۷۱۸۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۸.۳

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱
_________________________________
داکوتای شمالی

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر یا در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۰۷ تصویب شد، به اجرا در خواهد آمد و سقط جنین را در هر مرحله‌ای ممنوع خواهد کرد.

برای حفظ جان مادر، تجاوز جنسی یا زنای با محارم استثنا وجود دارد. متخلفان ممکن است با جریمه نقدی و مجازات زندان روبرو شوند و سقط جنین جرم تلقی خواهد شد.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۱۴۶۲۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۶.۶

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱
_________________________________
داکوتای جنوبی

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۰۵ تصویب شد، به اجرا گذاشته خواهد شد و سقط جنین را در هر مرحله‌ای از بارداری ممنوع خواهد کرد.

هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. انجام سقط جنین برای فردی دیگر، مگر اینکه جان مادر را نجات دهد، جنایت تلقی خواهد شد.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۱۵۸۹۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۴.۷

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱
_________________________________
تنسی

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۱۹ تصویب شد، سقط جنین را در هر مرحله‌ای از بارداری ممنوع خواهد کرد.

برای حفظ جان مادر استثنا وجود دارد، اما هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. ارائه یا تلاش برای فراهم کردن امکان سقط جنین جرم خواهد بود.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۱۳۱۲۵۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۸.۴

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۸
_________________________________
یوتا

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر یا در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۲۰ تصویب شد، پیاده خواهد شد و سقط جنین را در هر مرحله از بارداری ممنوع خواهد کرد. برای حفظ جان مادر و تجاوز جنسی یا زنای با محارم، اگر به مجریان قانون گزارش شده باشد، استثنا وجود دارد.

استثناهایی در مواردی که جنین دارای نقص کشنده یا «ناهنجاری شدید مغزی» باشد، وجود دارد که شامل سندرم داون، فلج مغزی، مهره شکاف‌دار (اسپینا بیفیدا) و سایر شرایطی نمی‌شود که منجر به زندگی نباتی نمی‌شوند. هر کسی که عمل سقط جنین را انجام دهد ممکن است به جنایت متهم شود.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۶۷۵۱۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۴.۵

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۳
_________________________________
ویسکانسین

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر

قانونی از سال ۱۸۴۹ که اکثر موارد سقط جنین را ممنوع می‌کند، می‌تواند دوباره اجرایی شود.

هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد. برای حفظ جان مادر استثنا وجود دارد.

این قانون، فراهم کردن امکان سقط جنین برای افرادی که شامل این شرایط نمی‌شوند را جرم تلقی خواهد کرد. دادستان کل دموکرات ایالت، امکان اجرای این قانون ۱۷۳ ساله را زیر سوال می‌برد.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۱۰۸۳۸۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۷

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۳
_________________________________
وایومینگ

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر یا در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم

قانون ماشه‌ای که در سال ۲۰۲۲ تصویب شد، به اجرا درمی‌آید و سقط جنین را در هر مرحله‌ای از بارداری ممنوع می‌کند.

برای موارد به خطر انداختن جان، مشکلات جسمی شدید، تجاوز جنسی و زنای با محارم استثنا وجود دارد. هر کسی که عمل سقط جنین را انجام دهد ممکن است به جنایت متهم شود.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۱۰۷۷۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۶.۷

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۲
_________________________________
از ۶ هفتگی
جورجیا

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر، یا موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم قبل از ۲۰ هفتگی

لایحه ممنوعیت سقط جنین پس از حدود هفته ششم در سال ۲۰۱۹ تصویب شد، اما سپس یک قاضی فدرال آن را متوقف کرد. در صورت لغو حکم «رو» می‌توان آن را دوباره اجرا کرد.

استثناهایی برای فوریت‌های پزشکی، موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم که از طریق گزارش رسمی پلیس مستند شده است و پیش از ۲۰ هفتگی باشد وجود دارد.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۲۱۴۷۴۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۱۵.۲

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱۵
_________________________________
آیووا

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر، موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم، یا اگر زنده ماندن کودک پس از تولد بعید باشد

در سال ۲۰۱۸ آیووا لایحه‌ای را تصویب کرد که سقط جنین را پس از هفته ششم ممنوع می‌کرد، مگر در موارد تجاوز جنسی، زنای با محارم، ناهنجاری جنین، یا در موارد فوریت پزشکی که خطر مرگ یا صدمات جدی را به همراه دارد.

اما یک قاضی منعی بر این قانون وضع کرد. در ماه ژوئن، عالی‌ترین دادگاه ایالتی حکم داد که قانون اساسی ایالت حق سقط جنین را ضمانت نمی‌کند و در صورت لغو قانون «رو»، اختیار برداشتن این منع آن را به ایالت واگذار کرد.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۵۹۲۳۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۶.۲

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۸
_________________________________
کارولینای جنوبی

موارد استثنا: برای حفظ جان مادر، تجاوز جنسی یا زنای با محارم، یا اگر زنده ماندن کودک پس از تولد بعید باشد

اگر قانونی که در سال ۲۰۲۱ تصویب شد - اما یک قاضی آن را متوقف کرد - اجازه اجرایی شدن پیدا کند، سقط جنین ممکن است پس از هفته ششم ممنوع شود.

برای حفظ جان مادر و در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم اگر بارداری قبل از هفته بیستم باشد، استثنا وجود دارد. همچنین در صورت وجود ناهنجاری جنینی که «با حفظ زندگی پس از تولد ناسازگار است»، اجازه سقط جنین را می‌دهد.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۹۶۵۷۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۱۱.۸

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۴
_________________________________
از ۱۳ هفتگی
آریزونا

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر

در ماه مارس، آریزونا قانونی را تصویب کرد که سقط جنین را در ۱۵ هفتگی ممنوع می‌کرد، مگر در موارد فوریت پزشکی. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد.

این قانون ممکن است در پایان ماه سپتامبر اجرایی شود. پزشکی که پس از هفته پانزدهم سقط جنین غیرقانونی انجام داده است با اتهام جنایت، جریمه نقدی و تا پنج سال زندان مواجه خواهد شد. همچنین مجوز پزشکی آنها ممکن است باطل شود.

این ایالت ممنوعیتی مربوط به پیش از حکم «رو» دارد که تمام موارد سقط جنین را ممنوع می‌کند، اما مشخص نیست که ایالت کدام قانون را اجرا خواهد کرد.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۱۳۴۵۸۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۹.۸

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۸
_________________________________
کارولینای شمالی

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر

قانونی از سال ۱۹۷۳ مبنی بر ممنوعیت سقط جنین پس از هفته بیستم بارداری هنوز وجود دارد.

این قانون در سال ۲۰۱۵ اصلاح شد تا موارد استثنا را محدود کند، و سقط جنین را فقط در مواردی مجاز می‌دانست که جان مادر در معرض خطر باشد یا خطر آسیب جسمی جدی او را تهدید کند. پزشکانی که سقط جنین انجام می‌دهند ممکن است به ارتکاب جنایت متهم شوند.

اما یک دادگاه حکم داد که این قانون به دلیل حکم «رو در برابر وید» غیر قابل اجرا است. این قانون می‌تواند دوباره به اجرا درآید.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۲۰۱۶۷۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۱۲.۴ مورد

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱۴
_________________________________
ویرجینیای غربی

موارد استثنا: برای حفظ جان یا جلوگیری از آسیب جسمی شدید به مادر

این ایالت می‌تواند به دنبال بازگرداندن یک قانون قرن نوزدهمی باشد که سقط جنین را جرم می‌داند.

در یک رأی‌گیری در سال ۲۰۱۸، رأی‌دهندگان قانون اساسی ایالت را اصلاح کردند تا بگویند هیچ حمایتی در ویرجینیای غربی برای حق سقط جنین وجود ندارد.

با توجه به این اصلاحیه اخیر، دادستان کل می‌تواند از دادگاه‌ها بخواهد که در مورد تصمیمی که در دهه ۱۹۷۰ در مورد لغو قانون قبل از «رو» صادر شده بود، تجدید نظر کنند.

تعداد زنان بین ۱۴ تا ۴۴ سال: ۳۲۲۳۰۰

موارد سقط جنین در هر ۱۰۰۰ زن: ۷.۴

تعداد کلینیک‌های سقط جنین: ۱
_________________________________

آمار ویژه هر ایالت در جدول بالا مربوط به سال ۲۰۱۷ است، که آخرین تاریخی است که داده‌های مربوط به آن از موسسه گوتمکر در دسترس است.

نقشه‌ای که نشان می‌دهد که انتظار می‌رود کدام ایالت‌ها در میان اولین ایالت‌هایی باشند که سقط جنین را محدود می‌کنند، فقط شامل ایالت‌هایی می‌شود که در آنها قوانین یا به طور خودکار لازم الاجرا می‌شوند یا نیازی به امضای فرماندار ایالت یا دادستان کل نیست که تأیید کند دیوان عالی حکم «رو در برابر وید» را لغو کرده است.

ایالت‌هایی که قوانین سقط جنین آنها در دادگاه‌ها متوقف شده‌اند و لذا برای تجدید نظر یا رد آنها نیاز به اقدام قانونی دارند، در این نقشه نشان داده نمی‌شوند، از جمله جورجیا، میشیگان، اوهایو، کارولینای جنوبی و ویرجینیای غربی.

نظرسنجی بیماران سقط جنین مؤسسه گوتمکر در سال ۲۰۱۴ هنوز هم جدیدترین نمای کلی ملی را در زمینه پیشینه اجتماعی و اقتصادی افرادی که در ایالات متحده سقط جنین می‌کنند ارائه می‌دهد. با این حال، تغییرات در اقتصاد ایالات متحده و دسترسی به سقط جنین در طول هشت سال گذشته به این معنی است که این تصویر ممکن است تغییر کرده باشد.

نظرات بینندگان