arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

دستگیری بیش از ۱۴ هزار نفر از مخلان بازار/ ۱۶۰ تن مواد مخدر کشف شد

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از هفت میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۷۴ دارو، بیش از ۴۲۵ هزار قطعه و تجهیزات پزشکی و بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال کشف شد و ۱۴ هزار و ۵۶۶ نفر به عنوان مخلان نظم و انضباط بازار نیز دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایرنا: سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از هفت میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۷۴ دارو، بیش از ۴۲۵ هزار قطعه و تجهیزات پزشکی و بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال کشف شد و ۱۴ هزار و ۵۶۶ نفر به عنوان مخلان نظم و انضباط بازار نیز دستگیر شدند.

 سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در نشست خبری اظهارداشت:هفت هزار و ۱۱۳ نفر متهم در زمینه کالاهای احتکاری و قاچاق شناسایی و دستگیر شد که ارزش ریالی این کالاها ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

سخنگوی فراجا درباره جرایم و معاملات فردایی اظهارداشت: در این حوزه سه گروه اصلی فعالیت می‌کردند، فروشندگانی که طلا و ارز نداشتند، خریدارانی که دنبال سود بیشتر بودند و گروه سوم تحلیلگرانی بودند که نقش اصلی را ایفا می‌کردند.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه این معاملات صوری است و به معنای واقعی انجام نمی‌شود گفت: در این معاملات می‌توان گفت قمار ایجاد می‌شود و به همین دلیل در بازار سرمایه و طلا و ارز اخلال به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: ۸۶ کانال در زمینه معاملات فردایی شناسایی شد که بیش از ۷۵ هزار نفر در این کانال‌ها عضو بودند همچنین ۵۷ متهم در این خصوص دستگیر شد که در یک گروه بالغ بر سه تن طلای صوری معامله می‌شد.

حاجیان اظهار داشت: دو نفر از سرکرده‌های اصلی معاملات فردایی و ۳۰ نفر از سرشبکه‌ها دستگیر و بیش از ۴۰ میلیون کانال ارز شناسایی و ۱۳۸ نفر در حوزه ارز دستگیر شدند همچنین ۲۰۰ نفر در زمینه بازار طلا شناسایی و دستگیر شدند.

حاجیان گفت: با تلاش عوامل پلیس مرزبانی و مواد مخدر در سه ماهه اخیر ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور ریاست جمهوری در روز گذشته افزود: در این روز نیز ۸۱ تن انواع مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی که بسیار مخرب تر از سایر مواد مخدر است در سراسر کشور امحا شد.

سخنگوی فراجا با اشاره به دستگیری اخلالگران اقتصادی گفت: قرارگاه مبارزه با جرایم اقتصادی در همین راستا تشکیل شد که در نتیجه فعالیت این قرارگاه از ابتدای سال در حوزه مبارزه با احتکار بیش از ۱۵ هزار تن آرد و گندم کشف و هشت هزار و ۷۰۰ تن برنج و هفت هزار و ۱۷۶ تن روغن احتکار شده کشف شد.

دستگیری ۵ فروشنده سوالات کنکور و امتحان نهایی
وی با بیان اینکه در هفته گذشته افرادی بودند که در حوزه فضای مجازی برای فروش سوالات کنکور و امتحان نهایی اقدام کرده بودند افزود: در این خصوص پنج نفر از این متهمان دستگیر شدند و جهت اطلاع مدرک همه این افراد دیپلم و یا زیر دیپلم بوده است.

رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری امن نیست
سخنگوی فراجا با بیان اینکه پرونده تخلفات در حوزه رمز ارزها در حال افزایش است گفت: این حوزه محل امنی برای سرمایه گذاری نیست.

حاجیان درباره طرح‌های عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان سایبری لایوهای غیراخلاقی افزود: قانون می‌گوید هرکسی به اشاعه منکرات و انتشار عکس‌ها و مطالب خلاف عفت عمومی بپردازد مستحق حبس سه ماه تا دو سال است که پلیس با این افراد برخورد قاطع می‌کند.

به گفته سخنگوی فراجا، انتشار فیلم‌های دوربین مداربسته که نشان دهنده سرقت یا آزار و اذیت فردی باشد جرم است و پلیس با این افراد برخورد می‌کند که البته برخی از افرادی که مورد سرقت قرار می‌گیرند از اینکه فیلمشان در فضای مجازی منتشر می‌شود گلایه دارند و می‌گویند که آبرو آنها رفته است.

حاجیان درباره دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی نیز گفت: این سرقت به شدت حرفه‌ای بود و ماه‌ها فکر و برنامه ریزی داشتند که پلیس کمتر از ۴۸ ساعت نسبت به کشف این سرقت اقدام کرد که البته آنچنان که به واقعه سرقت پرداخته شد به بعد از واقعه (کشف) پرداخته نشد.

تحویل ۹۰ درصد اموال سرقتی صندوق امانات بانک ملی به بانک مرکزی
سخنگوی فراجا با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اموال سرقتی تحویل بانک مرکزی شد گفت: دو متهم اصلی که در خارج از کشور دستگیر شدند و تلاش برای بازگشت این متهمان ادامه دارد.

کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی
حاجیان درباره اقدامات پلیس راهور گفت: تعداد تصادفات فوتی هشت درصد کاهش داشته که این موضوع نشان دهنده اصلاح رفتار کاربران ترافیک است همچنین ۲۷ درصد از افرادی که در تصادفات فوت شدند در پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جان خود را از دست دادند که این موضوع لزوم رفع نقص هرچه سریع‌تر از این نقاط را نشان می‌دهد.

افزایش ۴ درصدی سرقت در کشور
سخنگوی فراجا درباره کشف سرقت اظهارداشت: در چهار ماه امسال ۲۵۲ هزار سرقت در کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش کشف داشتیم همچنین ۶۲ درصد سرقت منازل، ۶۶ درصد مغازه، ۹۲ درصد سرقت خورد و ۷۰ درصد سرقت قاپ زنی کشف شد که نشان دهنده این است ۱۲ درصد کشفیات سرقت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد جرایم جنایی ما کشف می‌شود افزود: در جرایمی مانند قتل ۱۰۰ درصد کشف را داریم که باعث شده پلیس‌های منطقه در این زمینه از ما درخواست کمک کنند.

سارق مسلح میدان تجریش شناسایی شد
حاجیان درباره دستگیری سارق مسلح که در چند روز گذشته در میدان تجریش متواری شده بود گفت: این فرد مصدوم از محل متواری شده بود که با تلاش عوامل انتظامی این شناسایی شده و به زودی دستگیر خواهد شد.

نظرات بینندگان