arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

قطر: تلاش می‌کنیم مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا موفقیت آمیز باشد

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات احیای برجام در دوحه گفت امیدوار است این گفت‌وگوها به نتایج مثبتی منتهی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای در خصوص نتیجه‌بخش بودن مذاکرات احیای برجام در دوحه ابراز امیدواری کرد.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات احیای برجام در دوحه گفت امیدوار است این گفت‌وگوها به نتایج مثبتی منتهی شود.

در این بیانیه آمده است که قطر از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در دوحه برای احیای توافق هسته‌ای استقبال می‌کند و امیدوار است مذاکرات دوحه موجب توسعه امنیت و ثبات در منطقه شود.

وزارت خارجه قطر همچنین تأکید کرد: «آمادگی کامل داریم تا فضای مناسب برای همه طرف‌ها در راستای موفقیت‌آمیز بودن گفت‌و‌گوهای میان ایران و ایالات متحده آمریکا فراهم می‌آورد.»

در این رابطه علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز برای شرکت در مذاکرات در رأس هیأتی وارد دوحه پایتخت قطر شد.

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با انتشار تصویری در این زمینه نوشت: ورود جناب آقای باقری و هیأت محترم مذاکره کننده کشورمان را به دوحه خوش آمد می‌گویم و بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.

گفتنی است، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم که بدین منظور به قطر سفر کرده، امروز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظرات بینندگان