arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۸ تیر ۱۴۰۱؛ از عدم اعلام وصول استیضاح فاطمی امین توسط قالیباف تا لغو قرعه‌کشی خودرو تا اطلاع ثانوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

۴۶ جسد مهاجران در یک تریلی
در یک تریلی حامل مهاجران غیرقانونی که در شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا، رها شده بود اجساد ۴۶ نفر یافت شد و ۱۶ سرنشین نجات یافته به بیمارستان منتقل شدند.

لغو قرعه‌کشی خودرو تا اطلاع ثانوی
تسنیم نوشت: طی نامه‌نگاری بین دو معاون وزیر صمت مشخص شد، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که ۹ خرداد اولین قرعه کشی بر اساس آن انجام گردید، اصلا تایید فنی و امنیتی نداشت و دفتر فناوری داده وزارت صمت هم مسئولیت تایید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را نپذیرفته بود. حال سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت در نامه ای به منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت تاکید کرده که فعلا از طریق این سامانه قرعه کشی انجام نشود.

فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ شایعه است
زارع پور در واکنش به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر فیلتر اینستاگرام و واتساپ گفت: این موضوع تنها یک شایعه است و هیچ تصمیمی در هیچ بخشی از کشور در این مورد اتخاذ نشده است.

منظور امیرعبداللهیان چراغ سبز تلویحی به آنکارا درباره عملیات در شمال سوریه نبود
محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه در خصوص منظور امیرعبداللهیان از «درک نگرانی‌های امنیتی ترکیه» که برخی عنوان می‌کنند چراغ سبز تلویحی ایران به آنکارا درباره عملیات در شمال سوریه داده شده است، اظهار داشت: خیر، وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که باید به روش‌های مسالمت آمیز نگرانی‌های ترکیه رفع شود. دیدگاه‌های ایران در این خصوص واضح و ثابت بوده و دوستان ترک از آن مطلع هستند.

شرکت فولاد مبارکه: هدف حمله سایبری قرار گرفتیم
در پی حمله سایبری به بخشی از سیستم‌های فناری اطلاعات فولاد کشور روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: صبح روز دوشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۱، شرکت فولاد مبارکه به همراه برخی دیگر از فولادسازان کشور مورد حمله سایبری قرار گرفت. با عنایت به رویه‌های پیش‌بینی شده و اقدامات صورت گرفته، خوشبختانه حمله مذکور، خسارت و آسیبی به کارکنان پرتلاش و تجهیزات این شرکت وارد نکرده و برنامه عملیاتی و تولید در شرکت مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دنبال می‌شود.

قالیباف استیضاح فاطمی امین را اعلام وصول نکرد
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با ارائه توضیحاتی استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول نکرد. وی از متقاضیان استیضاح کننده خواست که فرصت دو ماهه به فاطمی‌امین بدهند.

رهبر معظم انقلاب: هر روز یک شایعه پخش می‌شود؛ قوه قضائیه برخورد کند
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب گفتند: یکی از حقوق عموی مردم این است که امنیت روانی داشته باشند. یعنی هر روز یک شایعه و یا دروغی در ذهن‌ها پخش نشود. قبلا تنها روزنامه‌ها بودند امروز فضای مجازی نیز به آن اضافه شده است. یکی از وظایف قوه قضائیه برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم است.

کیهان: ایران آماده است از یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود در مورد سپاه در مذاکرات احیای برجام چشم‌پوشی کند
کیهان به نقل از روزنامه نزاویسمایا گازتا نوشت: ایران آماده است از یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود در مذاکرات هسته‌ای چشم‌پوشی کند. ایران با قید نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی مخالفت نمی‌کند، اما به شرط تضعیف تحریم‌ها علیه ساختار‌های داخلی سپاه ناظران تردید دارند که دولت جو بایدن، بتواند حتی با این گزینه موافقت کند.

پلیس: ۳ نفر از تبلیغ‌کنندگان سایت‌های شرط‌بندی را دستگیر کردیم
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری سه نفر در خصوص تبلیغ سایت‌های شرط بندی در فضای مجازی خبر داد. او گفت که این افراد تعداد ۵ کانال و گروه تلگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده دارند.

درخواست رسمی ایران برای پیوستن به گروه بریکس
سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید تهران برای پیوستن به گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به "بریکس" درخواست داده است. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز از درخواست عضویت ایران و آرژانتین در این گروه خبر داد. "بریکس" نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است. در ابتدا نام این گروه "بریک" بود اما پس از پیوستن آفریقای جنوبی، به "بریکس" تغییر نام یافت.

امیرعبداللهیان: توافق در این دور از مذاکرات در دسترس است
امیرعبداللهیان وزیر خارجه  یادآور شد: معتقدم اگر طرف آمریکایی نیت جدی داشته باشد و واقع بینانه برخورد کند توافق در این مرحله و دور از مذاکرات در دسترس است. در موضوعات محتوایی توافق طبعا ایران کاملا منطقی و مستدل در مذاکرات حضور پیدا می‌کند و با دستورکار مشخص و ما در نهایت این آمادگی را داریم چنانچه این دور از گفت‌وگوها با واقع بینی آمریکا و سه کشور اروپایی همراه باشد، بتوانیم به نتایج مورد نظر همه طرف‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به اجرای تعهداتشان در قراردادی که ۲۰۱۵ میلادی امضا شدند برگردند.

نظرات بینندگان