arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دشمن استان‌های مذهبی مانند قم و خراسان رضوی را هدف قرار داده / ۸ میلیون نفر از جمعیت کشور کمتر از ۶ سال دارند؛ برای شکل‌گیری شخصیت‌های فرهنگی آنها، باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز دشمن، استانهای مذهبی کشور همچون قم، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و فارس را مورد توجه قرار داده است تا به لحاظ فرهنگی و مقابله با موضوع تحکیم خانواده، عملیات‌ روانی خود را اجرا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز دشمن، استانهای مذهبی کشور همچون قم، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و فارس را مورد توجه قرار داده است تا به لحاظ فرهنگی و مقابله با موضوع تحکیم خانواده، عملیات‌ روانی خود را اجرا کند.

به ‌گزارش روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی در نشست تلفیقی کشوری و استانی کارگروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق در بافق یزد افزود: سند مهندسی فرهنگی استان یزد باید تدوین و اجرا شود که این سند حاوی ۳۰۴ برنامه عملی است که با اجرای آن باید در خانواده‌های ایرانی احساس جنگ فرهنگی در مقابل دشمن تداعی شود.

وی اظهار کرد: حدود هشت میلیون نفر از جمعیت کشور سن کمتر از ۶ سال دارند که برای شکل‌گیری شخصیت‌های فرهنگی آنها باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

عاملی ادامه داد: البته توجه به قرآن کریم در خانواده‌ها بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و باید برای تحکیم بنیان خانواده‌های ایرانی این توجه بیشتر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی و فرهنگی برای تحکیم بنیان خانواده‌های کارگران و کارمندان گام های موثر ومثبتی برداشته است افزود: این شرکت کارنامه درخشانی در زمینه عمل به مسئولیت اجتماعی- فرهنگی خود در قبال خانواده‌های کارمندان و کارگران خود دارد.

استاندار یزد هم با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم رشد ۳۵ درصدی اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی استان یزد را داشته‌ایم، گفت:اجرای طرح ۴ هزار حافظ قرآن کریم، سامان خانواده و طرح شاخه نبات در استان یزد موجب شده است تا رتبه این استان در آمار طلاق کشوری ۲۶ باشد که امیدواریم این رتبه نزول بیشتری هم کند.

مهران فاطمی برخورداری زوجین از ۶ نوع تخصص ترویج، تسهیل، تشکیل، تحکیم،تکلیف وتعالی در حوزه تشکیل خانواده را مهم ارزیابی کرد و افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران که بیش از ۶ هزار پرسنل دارد می‌تواند به عنوان الگوی مناسب برای شرکت‌های استان یزد برای عمل به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های کارمندان و کارگران باشد.

وی تصریح کرد: استان یزد یک استان خانواده محور است که برای تحکیم بنیان خانواده در این استان ۱۰ برنامه تحولی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران هم در این جلسه گفت: این شرکت هزینه‌های مناسبی را برای حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های کارگران و کارمندان انجام داده است

مجتبی حمیدیان افزود: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی_ فرهنگی شرکت، مجموعه‌های مختلف ایجاد کرده‌ایم و در بحث خانواده همزمان در شهرستان بافق، فعالیت‌های فرهنگی خوبی را اجرا کردیم و در حال برنامه‌ریزی برای افزایش این فعالیت‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: موضوعات فرهنگی و اجتماعی به طور قطع روی موضوع‌های اقتصادی شرکت اثرگذار است و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با نگاه اقتصادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی وظایف و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی به برگزاری کارگاه های متعدد با محوریت مفاهیم دینی و روانشناسی در حوزه خانواده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دوره جدید حضور اساتید و مشاوران برجسته منطقه ای و کشوری را در این دوره ها بیش از قبل داشته ایم و مرکز مشاوره شرکت نیز تقویت شده است و خدمات ویژه ای در حوزه خانواده به همکاران و شهروندان ارایه می دهد.

حمیدیان تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با قدمت ۵۰ ساله و با برخورداری از حدود ۶ هزار نفر نیروی انسانی در راستای عمل به موضوعات مسئولیت اجتماعی – فرهنگی برای تحکیم بنیان خانواده فعالیت‌های درخور توجه‌ای داشته است که از این لحاظ درباره زیرساخت و سخت افزار مشکلی نداریم اما در حوزه نرم افزار خواستار توسعه بیشتر هستیم.

نظرات بینندگان