arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

ناتو رسما از سوئد و فنلاند برای پیوستن به این ائتلاف دعوت کرد

رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه به طور رسمی از سوئد و فنلاند برای پیوستن به این ائتلاف دعوت به عمل آوردند. این دعوت پس از پایان مخالفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با عضویت این دو کشور در این ائتلاف نظامی غربی، صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه به طور رسمی از سوئد و فنلاند برای پیوستن به این ائتلاف دعوت به عمل آوردند.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، این دعوت پس از پایان مخالفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با عضویت این دو کشور در این ائتلاف نظامی غربی، صادر شد.

سران ناتو در پایان نشست خود بیانیه ای صادر کردند. در این بیانیه ناتو تاکید شده است: روسیه تهدیدی به شدت قابل توجه و مستقیم برای امنیت متحدان و صلح و ثبات در منطقه اروپا- آتلانتیک است.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز طی کنفرانسی خبری گفت، رهبران این ائتلاف توافق کردند که مفاهیم راهبردی ناتو تغییر کند.
وی گفت که سران ناتو با دیدگاه راهبردی جدید این ائتلاف موافقت کرده اند.

دبیرکل ناتو همچنین تاکید کرد که سران این ائتلاف نظامی در زمینه حمایت از سیستم های بازدارنده برای انطباق با واقعیت جدید امنیتی در اروپا تصمیم گرفته اند. وی افزود: ما به تامین کمک‌های نظامی و مالی برای اوکراین ادامه خواهیم داد.
در بخش دیگری از بیانیه ناتو همچنین اعلام شد: سیاست‌ها و بلندپروازی‌های چین، منافع، امنیت و ارزش‌های ما را به چالش می‌کشد

همزمان با برگزاری نشست روز چهارشنبه ناتو ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز امروز اعلام کرد که آمریکا سامانه‌های دفاع هوایی در کشورهای اروپایی مستقر می‌کند.

جو بایدن هنگام ورود به مادرید پایتخت اسپانیا برای شرکت در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اعلام این موضوع افزود که حضور نظامی آمریکا در زمین، دریا و هوا در سراسر اروپا تقویت می‌شود.

وی همچنین در میانه تنش‌های شدید روسیه با غرب بیان کرد که ناتو آماده مواجهه با تمام چالش‌ها است.

رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه نیاز به ناتو بیش از همیشه است، افزود که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه اکنون با «ناتویی شدن» اروپا مواجه می‌شود. بایدن همچنین در خصوص کمک‌های آمریکا به کشورهای اروپایی اعلام کرد که واشنگتن تعداد ناوشکن‌ها در اسپانیا را از ۴ به ۶ فروندافزایش می‌دهد.

نظرات بینندگان