arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

تخریب ۲۲ ویلای غیرمجاز در گرگان

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب گرگان از تخریب و قلع و قمع ۲۲ ویلا و بنای غیر مجاز احداث شده در اراضی زراعی منطقه گردشگری شصت کلاته این شهرستان خبر داد و گفت که در حفظ کاربری اراضی زراعی اغماضی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دادستان دادسرای عمومی و انقلاب گرگان از تخریب و قلع و قمع ۲۲ ویلا و بنای غیر مجاز احداث شده در اراضی زراعی منطقه گردشگری شصت کلاته این شهرستان خبر داد و گفت که در حفظ کاربری اراضی زراعی اغماضی نیست.

محمود اسپانلو گفت: این بناها به صورت غیرمجاز در زمین های کشاورزی شصت کلای گرگان در حال ساخت بود که با حضور نماینده دادستان تخریب شد.

منطقه گردشگری و جنگلی شصت کلاته در پنج کیلومتری غرب گرگان واقع شده است و به سبب برخورداری از آب و هوای مطبوع و دسترسی آسان به مرکز گلستان به محلی برای ساخت ویلاهای غیرمجاز در اراضی زراعی تبدیل شده است.

دادستان گرگان افزود: هفت مورد از بناها، رای قلع و قمع آن در دادگاه قطعی شده بود و ۱۵ واحد هم در حال ساخت و نیمه ساز بود که در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: با اجرای این طرح در مجموع از تغییر کاربری حدود ۲۱ هزار مترمربع زمین کشاورزی جلوگیری شد.

وی با بیان این که دستگاه قضایی در زمینه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز مصمم است، گفت: تغییر کاربری زمین های کشاورزی، امنیت غذایی کشور را با چالش های جدی مواجه می کند.

اسپانلو با بیان این که پیشگیری از ویلاسازی های غیرمجاز در دستور کار دادستان های سراسر استان قرار دارد از مردم خواست: با ویلاسازی در زمین های کشاورزی و باغی، سرمایه خود را هدر ندهند.

در همین راستا و در اواخر خرداد سال جاری هم با حکم دادستان مرکز گلستان ۳۰بنای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان طی سه روز قلع و قمع شد.

روستای زیارت در دل جنگل های هیرکانی در جنوب شهر گرگان قرار دارد و در سال های اخیر به علت مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای خوب مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته است.

به اعتقاد شماری از کارشناسان امر تغییرکاربری اراضی و باغی در کشور به ویژه در استان گلستان یکی از چالش های جدی بخش کشاورزی است که باید برای رفع آن تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

نظرات بینندگان