arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۱

حاشیه‌های چهل و دومین کنکور/ مداد جادویی و بلیط سینما برای کنکوریها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماراتن آزمون سراسری سال 91 با حضور یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر پس از سه روز،‌ امروز به پایان رسید و حاشیه های جالبی از مداد جادویی و قطع برق در حوزه گرفته تا اهدای بلیط نیم بهای یک فیلم سینمایی به کنکوریها پدید آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، کنکور سراسری 91 از صبح روز پنجشنبه 8 تیرماه با آزمون گروه ریاضی و فنی آغاز شد و با برگزاری آزمون در گروه هنر در عصر پنجشنبه، گروه علوم تجربی در صبح جمعه 9 تیر، گروه زبانهای خارجی در عصر جمعه 9 تیر ادامه یافت و با برگزاری کنکور گروه علوم انسانی در صبح شنبه 10 تیر به پایان رسید.

امسال از میان یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر متقاضی ثبت نام در کنکور 639 هزار و 982 داوطلب معادل 60.03 درصد شرکت کنندگان را زنان تشکیل می دادند و 426 هزار و 159 نفر نعادل 39.97 درصد کنکوری ها را مردان شامل می شدند.

در کنکور سراسری سال 91 نیز همچون سه سال اخیر دفترچه های کنکور سراسری شخصی سازی شده و دفترچه ها و پاسخنامه ها با درج نام و نام خانوادگی و شماره داوطلبی مشخص شده بود.

120هزار عامل اجرایی از کارمندان و کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور و کارکنان و مسئولان دانشگاهها گرفته تا وزارتخانه های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، وزارت کشور و نیروی انتظامی در برگزاری منظم و به موقع کنکور مشارکت داشتند.

تبدیل خیابان های اطراف حوزه های کنکور به محل دعا و نیایش والدین

در این سه روز، خیابان ها و کوچه های اطراف محل برگزاری آزمون های سراسری با حضور والدین و خانواده های داوطلبان به محل دعا و نیایش بدل شده بود. مادران و پدران نگران و امیدوار، تسبیح به دست دعا می خواندند و از خداوند می خواستند که فرزندشان در آزمونی که شاید مرحله مهمی در زندگی شان باشد، موفق باشند.

قطع برق در حوزه امتحانی و نبود نور کافی برای پاسخ دهی

قطع برق در یکی از حوزه های امتحانی در کرج یکی از حاشیه های کنکور امسال بود. در حوزه امتحانی تربیت معلم در زمان برگزاری آزمون گروه زبان های خارجی از ساعت 5:30 بعدازظهر برق حوزه امتحانی قطع شد و نبود نور به دلیل ابری شدن هوا، داوطلبان از نبود نور برای پاسخ دادن به سئوالات شکایت کردند.

اختراع مداد جادویی 2 هزار تومانی در روزهای کنکور!

یکی از موسسات آموزشی که در برگزاری کلاس آزمایشی و چاپ کتابهای حاوی نکات کنکوری فعال است، در آستانه کنکور اعلام کرد که یک مداد ویژه آزمون را می تواند در اختیار کنکوریها بگذارد. در تبلیغ فروش این مداد آزمونی آمده، مداد آزمون وسیله ای پر فایده برای دانش آموزان جهت پر کردن خانه‌های سئوالات چهارگزینه ای است!

این موسسه مدعی است مداد آزمون به دلیل دارا بودن مغز پهن قابلیت هایی از جمله افزایش سرعت پاسخگویی به سئوالات به خاطر تسریع در پر کردن گزینه ها است و می توان در یک آزمون 250 تستی حدود 8 دقیقه در زمان صرفه‌جویی کرد. این مداد با قیمت 2 هزار تومان به فروش می رسد و نکته جالب اینکه موسسه مذکور در صورتی که فرد بخواهد مداد را در درب منزل تحویل بگیرد 2 هزار تومان هزینه ارسال می گیرد.

کنکوریها با کارت کنکور وارد محدوده طرح ترافیک شدند

امسال کنکوری‌ها توانستند با در دست داشتن کارت ورود به جلسه کنکور در روزهای پنجشنبه و شنبه با خودروهای شخصی وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شوند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این باره یادآور شده بود: کنکوری‌ها، می‌توانند در روزهای برگزاری آزمون با همراه داشتن کارت آزمون وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شوند و تردد آنها در این محدوده مشکلی نخواهد داشت و در اطراف مکانهایی که کنکور در آنها برگزار می شود تدابیر ترافیکی ویژه اتخاذ شده است.

نخوردن صبحانه، افت قند خون و استرس شایع‌ترین علت مراجعه کنکوریها به اورژانس

امسال هم همچون سالهای گذشته عوامل اورژانس کشوری به همراه پزشک در حوزه های برگزاری کنکور در سطح پایتخت مستقر شدند و به تعدادی از شرکت‌کنندگان کنکور سراسری 91 امدادرسانی کردند.

به گفته حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در برخی از حوزه های کنکور در پایتخت برخی از داوطلبان کنکور به مراکز امداد مراجعه کردند که مهمترین علت مراجعه آنها نخوردن صبحانه، افت قند خون و استرس ناشی از کنکور گزارش شده است.

هدیه بلیط یک فیلم سینمایی به کنکوریها

عوامل یک فیلم سینمایی که در حال حاضر بر پرده سینماهای کشور در حال اکران است، با حضور در سینماهای جنوب تهران به دیدار مردم رفتند در روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر حوزه‌های امتحانی کنکور 91 کارت‌های نیم‌بهای این فیلم سینمایی بعد از اتمام امتحان در اختیار داوطلبان و خانواده‌های آنها به عنوان  "هدیه‌ تلاش یک ساله از طرف عوامل فیلم" قرار گرفت.

آپارتمان، پراید و لپ تاپ ؛ بازار داغ هدیه به برترین های کنکور

مدیرعامل یک شرکت خودروسازی پس از برگزاری کنکور گفته بود به کسانی که در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر 100 کشوری شوند از سوی این شرکت خودروسازی یک دستگاه خودروی پراید صفر کیلومتر هدیه می‌دهد.

دانشگاه اصفهان به برگزیدگان کنکور سراسری که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده باشند، جایزه می دهد. یک دستگاه لپ تاپ به پذیرفته شدگان ممتاز کارشناسی، هدیه ای به ارزش 5 میلیون ریالی به پذیرفته شدگان منطقه یک با رتبه یک تا صد و رتبه های همتراز سایر مناطق و سهمیه ها بخشی از این هدیه ها است.

محمد اکبرزاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفته است دانش آموزان خراسان شمالی در صورت کسب رتبه یک رقمی در کنکور سراسری 91، یک دستگاه آپارتمان به عنوان هدیه دریافت می کنند. همچنین اگر دانش آموزی موفق به عضویت در تیم های ملی المپیاد علمی زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی کشور شود یک دستگاه آپارتمان به عنوان هدیه دریافت می کند.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام آخرین وضعیت تصمیم گیری برای حذف کنکور، قرار است کنکور سراسری سال 93 حذف شود. فرآیندی که در آینده ضمن اینکه دیگر مشابه چنین حاشیه هایی را در پی نخواهد داشت، اما به گونه ای دیگر پذیرش دانشجویان را در دانشگاههای کشور رقم می زند.

امسال بیش از 660 هزار داوطلب در دانشگاههای کشور پذیرفته می شوند و رقابت اصلی بر سر نوع صندلی دانشگاه ها است. به گفته دکتر ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه کنکور 91 نیمه اول مردادماه منتشر می شود و پس از انتخاب رشته داوطلبان مجاز، نتایج نهایی آزمون در روزهای 15 تا 17 شهریورماه اعلام می شود.
نظرات بینندگان