arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۱

مرسی: هنوز به هیلاری کلینتون وقت ملاقات نداده ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصری الیوم نوشت: محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر در دیدار با سردبیران روزنامه های داخلی گفت: امکان ندارد که مصر را به کشور اخوان المسلمین تبدیل کرد.

به گزارش شفقنا، وی افزود: مصر هویت ملی خود را بدون اینکه تحت کنترل گروه سیاسی خاصی باشد، حفظ خواهد کرد.

زمانی که برخی از سردبیران اشاره کردند که سیاست های مرسی سیاست های اخوان المسلمین است، او پاسخ داد: این حقیقت ندارد. من به اخوان المسلمین اعتقاد دارم ولی سیاست من سیاست انها نیست.

وی در ادامه اشاره کرد که او می داند که این اظهار نظر می تواند درب ها را برای حملات شخصی به او باز کند.

رئیس جمهور جدید مصر تصریح کرد: اظهارات در مورد فراهم کردن تضمین برای افشار مختلف جامعه مرا را ناامید کرده است. برای مثل سخنان فعلی در مورد تضمین دادن به قبطیان غیرمنظقی است.

وی اضافه کرد: آنها شهروندانی برابر در این کشور هستند و نباید در این خصوص نگران باشند. تضمین ها نباید به گروه خاصی یا به دیگران اختصاص داده شود.

وی در دیدار با سردبیران روزنامه های خصوصی، حزبی و دولتی گفت: من به سه "نه" اعتقاد دارم: نه به اختلاف، نه به بی اعتمادی و نه به سانسور.

رئیس جمهور جدید مصر تاکید کرد که باید درک شود که تمام مصریان همکاری کنند تا کشور به سمت درستی رود.

وی گفت: حتی اگر ما در حال جنگ و دعوا هستیم، باید به نفع کشور کار کنیم تا از آن در مقابل دشمن دفاع کنیم.

محمد مرسی تصریح کرد: من قبول نمی کنم که سفرا یا افراد خارجی در مراسم ادای سوگند بنده حضور یابند.این رویداد تنها باید به حضور مصریان محدود باشد.

وی ادامه داد: وزارت خارجه امریکا از من خواست که با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه این کشور در روز یکشنبه دیدار کنم، اما من این دیدار را به تعویق انداخته ام.

به گفته ی سردبیر مصری الیوم، جو جلسه به طور کلی دوستانه بود، به جز زمانی که یکی از سردبیران ناگهان ایستاد و اعلام کرد که از کسی نمی ترسد.
یکی دیگر از حاضران به رئیس جمهور گفت: در خصوص ریاست جمهوری تبریک می گویم. مرسی هم در پاسخ به شوخی گفت:  به نظر می آید که تو با بی میلی این حرف را می زنی
نظرات بینندگان