arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

2 شانس كنكوري‌ها براي قبولي در دانشگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به آغاز توزيع كارت دانشگاه آزاد از ساعت 11 صبح امروز، از فراهم شدن امكان انتخاب رشته مجدد در مرحله تكميل ظرفيت كنكور خبر داد و گفت: داوطلباني كه در اين دوره از آزمون قبول نشوند امكان انتخاب رشته مجدد به عنوان انتخاب رشته هفتم پس از اعلام نتايج نهايي آزمون در شهريور ماه را خواهند داشت.

عبدالله سجادي جاغرق در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به آغاز توزيع كارت ورود به جلسه آزمون دانشگاه آزاد از ساعت 11 صبح امروز از طريق سايت مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org گفت: داوطلبان شهرستاني در صورت مغايرت در كارت ورود به جلسه خود مي‌توانند از روز دوشنبه 12 تيرماه تا روز چهارشنبه به باجه‌هاي رفع نقص مستقر در واحدهاي دانشگاهي مراجعه كنند.

نحوه رفع نقص كارت آزمون

وي با اشاره به حوزه‌هاي رفع نقص كنكوري‌هاي تهران گفت: اين دسته از داوطلبان در صورت مشاهده مغايرت در كارت ورود به جلسه خود براي داوطلبان دختر واحد تربيت بدني تهران مركز و براي پسران مجتمع وليعصر واحد تهران مركز در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه داوطلبان مي‌توانند تا يك ساعت قبل از ورود به جلسه آزمون نسبت به دريافت كارت ورود به جلسه اقدام كنند، تصريح كرد: البته بهتر است داوطلبان در فرصت‌هاي اوليه نسبت به دريافت كارت اقدام كنند تا در صورت وجود مغايرت بتوانند اشكالات آن را تصحيح كنند.

زمان برگزاري آزمون و تعداد داوطلبان

سجادي با اشاره به برگزاري آزمون سراسري رشته‌هاي غيرپزشكي در روزهاي پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تيرماه در چهار نوبت با رقابت 491 هزار و 261 داوطلب گفت: تعداد داوطلبان رشته‌هاي غير پزشكي نسبت به سال گذشته 13 درصد كاهش داشته است.

وي با اشاره به پيشي گرفتن داوطلبان مرد نسبت به زنان در رشته‌هاي غيرپزشكي گفت: نسبت داوطلبان مرد به زن در رشته‌هاي غيرپزشكي سراسري دانشگاه آزاد 51 به 49 است.

داوطلبان پاره‌وقت و پزشكي آزمون دانشگاه آزاد

وي با بيان اينكه 84 هزار و 501 داوطلب متقاضي دوره‌هاي پاره وقت هستند كه اين نشان‌دهنده كاهش 15 درصدي تعداد داوطلبان است، اظهار كرد: تعداد رشته‌هاي غير پزشكي 439 و رشته محل‌ها 7 هزار و 477 رشته محل مي‌باشد.

امكان تكميل ظرفيت براي كنكور دانشگاه آزاد

وي با اشاره به برگزاري اين آزمون در 385 واحد مجري از امكان فراهم شدن انتخاب رشته مجدد در مرحله تكميل ظرفيت خبر داد و افزود: داوطلباني كه در اين دوره از آزمون قبول نشوند امكان انتخاب رشته مجدد به عنوان انتخاب رشته هفتم پس از اعلام نتايج نهايي آزمون را دارند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري آزمون رشته‌هاي پزشكي در روز پنجشنبه 29 تيرماه در دو نوبت با رقابت 245 هزار و 299 داوطلب، گفت: اين آزمون در دو نوبت در تهران و 74 حوزه امتحاني برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به آغاز توزيع كارت ورود به جلسه رشته‌هاي علوم پزشكي از 25 تيرماه اظهار كرد: داوطلبان مي‌توانند تا 28 تيرماه با مراجعه به سايت مركز آزمون نسبت به دريافت كارت ورود به جلسه اقدام كنند.

زمان اعلام نتايج نهايي كنكور آزاد

وي با بيان اينكه تعداد داوطلبان رشته‌هاي پزشكي دانشگاه آزاد كاهش 15 درصدي داشته است، افزود: نسبت شركت كنندگان اين دوره از آزمون رشته‌هاي علوم پزشكي 68 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

سجادي در خاتمه از اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري دانشگاه آزاد اسلامي در نيمه دوم شهريور ماه خبر داد.

نظرات بینندگان