arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

طی 10 سال آینده؛ هر خانواده ایرانی یک بیمار ام اس خواهد داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با بیان اینکه طی 10 سال آینده در هر خانواده ایرانی یکنفر به ام اس مبتلا خواهد شد، افزود: کمبود ویتامین D می تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

به گزارش مهر، دکتر امیر رضا عظیمی در تشریح یافته های علمی در نهمین کنگره بین المللی ام اس که طی روزهای 11 و 12 آبان ماه امسال در هتل المپیک برگزار می شود، گفت: در این کنگره سعی شده موارد جدید تشخیص بیماری و یافته جدید درمانی  عنوان شود همچنین از گروههایی که تا به حال مانند پرستاری، روانشناسی، توانبخشی، تغذیه و... با بیماری ام اس در ارتباط هستند و از آنها در درمان استفاده نمی شد بهرمند شویم.

وی عنوان کرد: شهرهای تهران و اصفهان بیشترین شیوع ابتلا به این بیماری را دارند ولی به طور قطع این آخرین آمار نیست ولی نتایج بزودی اعلام خواهد شد و طبق این امار پیش بینی می شود که طی 10 سال آینده در هر خانواده ایرانی یکنفر مبتلا به ام اس خواهد بود.

عظیمی افزود: بنابراین وظیفه ما در این است که اطلاع رسانی داشته باشیم و با شناسایی درخواستها کارهای تحقیقاتی در این زمینه را شروع کنیم و با شناسایی علتها بتوانم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این گنگره ارتقای سطح علمی متخصصان و هدایت آنها به سوی کارهایی تحقیقاتی است بیان داشت: ما برآن هستیم تا بتوانیم به یک راهنمای عملی برای طبابت در ام اس براساس شرایط کشور برسیم. همچنین در این کنگره  جزئیات چند داروی خواراکی و تزریقی که در مرحله آخر تحقیقات است اطلاع رسانی خواهد شد.

نقش کمبود ویتامین D در ابتلا به بیماری ام اس

به گفته وی، کمبود ویتامین D نیز می تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

عظیمی افزود: مهمترین مسئله ای که در ابتلا به ام اس احتمال دارد نقش داشته باشد کمبود ویتامین D است و با کارهای تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته 8 درصد بیماران ام اس و اقوام درجه یک آنها کمبود ویتامین D داشته اند.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران در پایان تاکید کرد: شاید یکی از راههای پیشگیری، جبران کمبود ویتامین D باشد.
نظرات بینندگان