arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

کاهش‌سهمیه ایران بدلیل حذف جام‌حذفی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال از احتمال کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا در صورت برگزار نشدن جام حذفی خبر داد.

امید جمالی در گفت و گو با فارس در مورد اینکه چه زمانی پاسخ استعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد حذف جام حذفی به فدراسیون ارسال می‌شود، گفت: هیچ کدام از مسئولان فدراسیون و یا سازمان لیگ به طور کتبی از کمیته روابط بین الملل بین الملل نخواسته‌اند چنین استعلامی از AFC بگیریم. به همین دلیل ما هم نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه ارسال نکرده‌ایم. البته کسرایی از همکاران ما از طریق ایمیل از کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه استعلام گرفته که هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه در مالزی احتمال دارد دوشنبه پاسخ این استعلام ایمیلی برای ما ارسال شود.

وی در مورد اینکه کمیته بین الملل در چه مواردی استعلام ایمیلی می‌گیرد، عنوان کرد: معمولا در مورد مسایلی که اهمیت زیادی ندارد این کار را انجام می‌دهیم. البته تفاوتی هم نمی‌کند کنفدراسیون فوتبال آسیا به این استعلام هم پاسخ می‌دهد.

سرپرست کمیته روابط بین الملل در مورد اینکه برگزار نشدن جام حذفی از نظر قوانین اشکالی دارد یا نه، تاکید کرد: طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا سهمیه دوم ایران در این بازی‌ها قهرمان جام حذفی است و طبیعی است زمانی که جام حذفی برگزار نشود قهرمانی هم وجود نخواهد داشت تا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. این مسئله مغایر با قوانین لیگ قهرمانان آسیاست و احتمال دارد سهمیه دوم ایران در این لیگ از دست برود مگر اینکه قوانین لیگ قهرمانان آسیا تغییراتی داشته باشد یا تبصره‌ای برای این مسئله در نظر بگیرند که مثلا تیم دوم لیگ برتر راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

جمالی در مورد اینکه امکان دارد در صورت نیامدن پاسخ استعلام از کنفدراسیون فوتبال آسیا یک سهمیه ایران در آسیا از دست برود، گفت: ماه آینده علی کفاشیان و عزیز محمدی در کمیته تخصصی لیگ قهرمانان آسیا در کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت می‌کنند و قطعا برگزار نشدن جام حذفی را با مسئولان AFC درمیان خواهند گذاشت.
نظرات بینندگان